هفتمین مرکز یادگیری محلی سواد آموزی استان قزوین با عنوان شهدای مدافع سلامت استان قز وین راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عابدین بازگیر مدیرکل دوره‌های سوادآموزی سازمان سوادآموزی کشور در مراسم افتتاح مرکز یادگیریِ محلی شهدای مدافع سلامت استان قزوین؛ گفت: مراکز یادگیری محلی در باسواد کردن افراد مناطق محروم نقش بسیاری زیادی ایفا می‌کند، بنابراین تقویت مهارت‌های زندگی به همراه آموزش صحیح در این مراکز میتواند گام‌های موثری در پیشرفت و توانمندسازی همه جانبه جامعه بردارد.

او از مراکز یادگیری محلی به عنوان یک ظرفیت بی نظیر برای آموزش مهارت یاد کرد و افزود: هدف از ایجاد مراکز یادگیری محلی، اتصال سواد آموزشی و فنی خانواده‌ها با مهارت آموزی در زمینه‌های رشد سواد حرفه‌ای و ارائه انواع مختلف آموزش‌ها دراین مراکز است.

مدیرکل دوره‌های سوادآموزی سازمان سوادآموزی کشور گفت: درصد با سوادی استان قزوین از میانگین کشوری بالاتر است و موج توسعه و رشد استان قزوین درشاخص‌های سواد آموزی در ۸ تا ۹ ماه اخیر ارتقاء داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: استان قزوین با میانگین باسوادی ۹۸.۹ درصد جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه سوادآموزی محسوب می‌شود.

اصغری افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه صورت گیرد بنابراین با توجه به آمار قبولی در استان، باید روش‌ها و رویکرد‌های آموزشی به سمت روش‌های نوآورانه تغییر یابد تا با هم افزایی شاهد ریشه کنی بی سوادی در استان قزوین باشیم.

پیش از این ۶ مرکز یادگیری محلی در نواحی و مناطق ۱۴ گانه استان قزوین فعالیت  دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.