وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور آماده پذیرش درخواست اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو با ایران در چارچوب ۱+۵ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن برای پذیرش درخواست اروپا مبنی بر مشارکت در گفت‌وگو با ایران در قالب ۱+۵ آمادگی دارد.

ند پرایس گفت: برای پذیرش دعوت اتحادیه اروپا در راستای آغاز روند دیپلماتیک با ایران در چارچوب ۱+۵ آمادگی داریم.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود: با توجه و اهتمام فراوان، به تمایل ایران برای مشارکت در عملیات مشخص مذاکره چشم دوخته ایم.

او با اشاره به عقب‌نشینی تروئیکای اروپایی از قطعنامه ضد ایرانی فرانسه، آلمان و انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی یادآور شد: از نتایج نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
هی ندپرایس : رجال سیاسی ایران بومیان رنگین پوست قاره آمریکا نیستند که اجداد شما با حمله و مهاجرت به قاره آمریکا روز با رئیس این قبایل بومی مذاکره میکردند و شبانه با شبیح خون زدن و با اصل غافلگیری با محاصره تمام آنان را میکشتند و زمین هایشان را غصب میکردند.....چه سرخ پوستان آمریکا.....چه سیاه پوستان و....و......همین الآن هم با روند ادامه راه اجدادتان سیاه پوستان را در روز روشن با بهانه های واهی به قتل میرسانید....قتل امت میل و آتش زدن دفتر روزنامه ویلمینگتون وقتل وعام سندکریک و حمله به صبحانه حزب پلنگ سیاه و آتش سوزی کارخانه بلوزتری انگل وآتش سوزی هملت و.... و.... و....در قله این اعمال کثیف درسال 2000 قتل جورج فلوید و......و...... بنابراین پایان مذاکره و توافق با شما در نهایت مرگ و نابودی است( معمرقذافی - کشور لیبی.....) و این از ابتدای شکل گیری قاره آمریکا که اصالت مالکیت آن متعلق به بومیان رنگین پوست ساکن این قاره قبل از اینکه آمریکائی بنام ایالات منفرده وجود داشته باشد در طول 200سال تاریخ خونین و اشغالگرانه و غاصبانه سفیدپوستان مهاجر ثبت و ضبط است این تاریخ نوشته ها نه توسط دشمنان شما بلکه توسط مورخان و تاریخ نویسان مهاجرسفید پوست به ثبت رسیده و هالیوود آثار سینمائی فاخری توسط کارگردانان بنام و مشهورآمریکائی ساخته است....شماها چه دارودسته الاغ ها و چه دارودسته فیل ها هنوز که هنوز است در این مقطع تاریخ خودتان گیر کرده اید و خودتان را ارباب جهان میدانید و هنوز با شیوه اجدادتان روابط سیاست بین المللی خودتان را تنظیم میکنید در حالی که با سرخ پوستان قاره آمریکا و رنگین پوستان قاره آمریکا دیگر طرف نیستید که روز مذاکره کنید و قرارداد امضاء کنید و هنگام نیمه شب در تاریکی با اصل غافلگیری کشتار دسته جمعی کنید( اول اعطای هویج سپس چماق بر فرق سر ) ایران 12سال مذاکره کارشناسی توسط 3قدرت دائم شورای امنیت و قدرت های اروپائی را داشته پس دیگر مذاکره ای لازم ندارد هر چه بوده در موردش در طول 12سال صحبت شده بسیار ساده و قابل فهم است اگر و اگر مقامات فعلی آمریکا بخواهند بپذیرند با همان سرعتی که از این قراردادچندجانبه( JCPOA ) خارج شده با عمل معکوس با سرعت به برجام برمیگردند و دست به اقدامات عملی و اجرائی میزنند همین و بس..... این همه ریاکاری و رفتارهای مزورانه با پوشش ژست دپلماتیک دیگر لازم نیست فقط و فقط شرط اساسی این است که مسئولان کاخ سفیدلرزان بخواهند که به JCPOA برگردند که برما ثابت شده که آنها نمی خواهند و این سیاست نخ نما شده دیگر نه اثری دارد و نه حنائی است که رنگی داشته باشد.............
Canada
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط در حد حرف است
میخواهند بگویند اهل مذاکره ایند .فقط برای گول زدن بیشتر
هیچی نصیب مان نمیشود
درست مثل برجام نافرجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اصلا نمی تونید ایران قدرتمند رو تحمل کنید .. نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۰:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
این همه حقه و کلک برای مذاکره بر سر توانایی های ایران است.
آخرین اخبار