وزیر جهاد کشاورزی گفت: از هر ایده‌ای که منجر به کاهش قیمت گوشت در کشور شود استقبال می‌کنیم.

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در خصوص ادعای انجمن صنفی دامداران مبنی بر اینکه دولت اقدامی برای خرید و یا صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام در دامداری‌ها انجام نداده است، گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی از هر ایده‌ای که موجب کاهش قیمت گوشت در داخل کشور شود، استقبال خواهد کرد.

خاوازی در پاسخ به این سوال که انجمن صنفی دامداران اعلام کرده دام را با قیمت ۱۰۵ هزار تومان در اختیار شرکت پشتیبانی دام قرار می‌دهد، گفت: در صورتی که انجمن ذیربط این رقم را رسماً اعلام کند، وزارت جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی را به ستاد تنظیم بازار تقدیم و خرید انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: مشکلی از نظر منابع مالی و سردخانه‌ای وجود ندارد و از هر اقدامی که قیمت گوشت را حتی تا میزان پنج یا ۱۰ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش دهد، استقبال می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی هم بیان کرد: امسال رشد رفع تداخلات اراضی کشاورزی بسیار قابل توجه بوده و تاکنون در مورد ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی که مابین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و مردم مورد دعوی بوده، به نفع مردم رای اخذ شد.

او ادامه داد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی این است که علاوه بر حفاظت از منابع طبیعی برای نسل آینده، در مناطقی که کشاورزان بیش از ۵۰ سال در حال فعالیت هستند و قانون اجازه دهد، اراضی را در اختیار مردم قرار دهیم.

خاوازی تصریح کرد: فرآیند رفع تداخلات اراضی طولانی است و عرصه‌ای به مساحت کل کشور دارد، اما امسال سرعت رفع این مشکل با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و در همین رابطه به تمام مسئولان ذیربط تاکید شده است تا مشکلات مردم در این زمینه را با سرعت برطرف کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.