تهیه ۲۰ هزار تبلت رایگان برای دانش آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برای ۲۰ هزار دانش آموز استثنایی تبلت رایگان تهیه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در شهرکرد گفت: برای ۲۰ هزار دانش آموز استثنایی تبلت رایگان تهیه شده است.

او افزود: این تعداد دانش آموز با دریافت تبلت به همراه دیگر دانش آموزان استثنایی می‌توانند به چهار هزار عنوان درس آموزش استثنایی در فضای مجازی دسترسی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


حسینی با تاکید براینکه در دوران شیوع ویروس کرونا، نظام تعلیم و تربیت تعطیل نشده است، افزود: هم‌اکنون ۷۰ دصد دانش‌آموزان کشور در شبکه شاد فعال هستند و در این فضا آموزش می‌بینند.

او با اشاره به تهیه شدن اطلس یادگیری همه دانش‌آموزان کشور گفت: شبکه شاد، مهمترین شبکه و فرصت برای نظام تعلیم و تربیت است و پایگاه‌های مختلف تولید محتوا در آموزش و پرورش و به خصوص آموزش و پرورش استثنایی آماده شده است.

حسینی افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا برای دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص، طرح آموزش در منزل پیش‌بینی شد که برای اجرای این طرح برای هر دانش‌آموز ۱۵۰ میلیون ریال هزینه می‌شود تا به این دانش‌آموزان در منزل آموزش داده شود.

او به مناسب‌سازی‌های متعدد در شبکه شاد از جمله نرم‌افزار گویاساز برای این دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل برای آموزش و پرورش متصل نبودن ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور به شبکه شاد است.

حسینی گفت: سه میلیون دانش‌آموز تجهیزات برای متصل شدن به این شبکه را ندارند که از این تعداد ۲۰ هزار دانش‌آموز با نیاز‌های خاص هستند.

او اظهار داشت: هم‌اکنون چهار هزار عنوان درس در حوزه استثنایی در پایگاه‌های آموزش مجازی در اختیار دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص قرار گرفته است و ارائه این آموزش‌ها در شبکه شاد بعد از دوران کرونا با عنوان آموزش ترکیبی نیز ادامه خواهد داشت.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی از سال ۱۳۷۰ راه‌اندازی شد و ۱۸ برابر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان با شرایط خاص افزایش یافت، گفت:هم‌اکنون۱۵۲ هزار دانش‌آموز با شرایط خاص در مدارس استثنایی، مدارس پذیرا و مدرسه پشتیبان در حال آموزش هستند.

او به فعالیت۷۷۵مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور اشاره کرد و گفت: در این مراکز ۵۰ هزار دانش‌آموز خدمات دریافت می‌کنند و ۴۹ مرکز مشاوره و توانبخشی نیز خدمات مشاوره و توانبخشی به دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص ارائه می‌دهد.

حسینی گفت: در حوزه توانبخشی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارائه خدمات درمان توانبخشی به دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص اعطا شده است.

او با اشاره به اهمیت بحث سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه افزود: سال آینده علاوه بر انجام سنجش نوآموزان مشکلات ویژه یادگیری آن‌ها نیز سنجش می‌شود تا بتوان با مداخله به هنگام و پیشگیرانه از تبدیل شدن مشکلات پنهان و آشکار یادگیری در این دانش‌آموزان جلوگیری شود.

حسینی در ادامه به فعال شدن باشگاه‌های پیشکسوتان در استان‌ها در راستای استفاده از تجربیات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: باید از سرمایه‌های تاریخی و تجارب زیستی معلمان بازنشسته استفاده کرد تا بتوان از پتانسل‌های فکری و تجربیات همدیگر استفاده کنند.

او به فعال شدن پایگاه‌های آموزش مجازی در مدارس استثنایی کل کشور اشاره کرد و گفت: در این استان برای راه‌اندازی این پایگاه ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد تا در یک کلاس تمام امکانات آموزش تعاملی برای ۲ هزار دانش‌آموز فراهم شود.

حسینی با اشاره به اهمیت سنجش نوآموزان افزود: استان چهارمحال و بختیاری به عنوان استان برتر در اجرای طرح سنجش نوآموزان در سال ۹۹ بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار