فرزین ضیا آذری دبیر فدراسیون تنیس کشورمان در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی مردان توضیحاتی را بیان کرد.

فرزین ضیا آذری، دبیر فدراسیون تنیس کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص انتخاب اکبر طاهری به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس مردان در رقابت‌های دیویس کاپ اظهار داشت:کمیته فنی بعد از بررسی‌های صورت گرفته مصطفی صالح، اکبر طاهری، محرم خدایی و محمدرضا توکلی را به عنوان گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی مردان انتخاب کرد و قرار شد این ۴ نفر در جلسه‌ای با عزیزی (رئیس فدراسیون تنیس)، برنامه‌های خود را اعلام کنند.

او ادامه داد: بعد از آن جلسه طاهری به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد و بعد از جمع بندی نهایی جلسه‌ای با احمدوند، سرمربی سابق تیم ملی گذاشته و از نظرات او در خصوص مشکلات تنیس کشور استفاده شد.

دبیر فدراسیون تنیس در خصوص شایعات مطرح شده در مورد اختلاف او با یکی از گزینه‌های سرمربیگری اظهار داشت: من هم این شایعات را شنیده ام، اما چنین چیزی صحت ندارد. یک سری افراد هستند که نه می‌توانند درست انتقاد کنند و نه درست صحبت کنند. با آدرس‌های ایمیل ناشناس می‌گویند که طاهری انتخاب من بوده است در حالی که چنین چیزی صحت ندارد.

او افزود: در خصوص مسائل کاری با صالح صحبت شد و حتی بعد از آن به او پیشنهاد سمت مدیرفنی تیم‌های ملی تنیس داده شد، اما این سمت را قبول نکرد. هیچ اختلافی با صالح یا گزینه‌های دیگری نداشته ام و حتی شاید نظر من روی توکلی بود، اما انتخاب سرمربی حاصل جمع بندی کلی بود.


بیشتر بخوانید


ضیا آذری ادامه داد: چند نفر هستند که با استفاده از ایمیل‌های مختلف می‌گویند محل لابی جای دیگر است. اگر کسی می‌خواهد انتقاد کند باید با نام و نشان صحبت کند نه این که به شکل ناشناس حرف‌هایی را به دیگران نسبت بدهد. اعضای کمیته فنی شاهد بودند که در جلسات این کمیته با تمام مربیانی که برنامه دادند من حضور داشتم، اما در جلسات انتخاب گزینه‌ نهایی هدایت تیم ملی با ریاست کمیته فنی و فدراسیون نتوانستم حضور داشته باشم و صحبت‌های مطرح شده صحت ندارد. آن افرادی که این شایعات را مطرح می‌کنند اگر آدرس و مشخصات خود را مشخص کنند می‌توان با آن‌ها صحبت کرد تا مشخص شود چگونه به این نتایج رسیده اند.

دبیر فدراسیون تنیس در خصوص شایعات مطرح شده در مورد تغییر گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی عنوان کرد: من در جایی شنیده بودم که شهاب حسنی اعلام کرده بود که انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس تمام شده است. شاید بعضی این شائبه را دارند که وقتی برنامه‌های خود را به رئیس فدراسیون تنیس اعلام می‌کنند یعنی انتخاب آن‌ها به عنوان سرمربی قطعی شده است. از نظر حرفه‌ای باید این حق را به فدراسیون داد تا انتخاب خود را داشته باشد همچنین این انتخاب بین گزینه‌هایی انجام گرفته که سابقه بازی و سرمربیگری در تیم‌های ملی را داشته و صاحب سبک هستند. برنامه‌ها، نظرات مالی گزینه‌ها و آشنایی آن‌ها با گروه ۴ دیویس کاپ در انتخاب سرمربی تاثیر گذار بود.

ضیا آذری در خصوص اتهامات مطرح شده در مورد خودش و فدراسیون تنیس عنوان کرد: افرادی به شکل ناشناس صحبت‌های نامربوطی را مطرح می‌کنند که من تمام ایمیل‌های آن‌ها را داشته و آی پی آن‌ها را هم شناسایی کرده ایم. قصد نداریم با مشغول کردن ذهنمان به این مسائل تمرکزمان را از بین ببریم. در آخرین ایمیل ارسالی به من گفته شده بود که من تمام سرمربی‌های تیم ملی را انتخاب کرده‌ام. این صحبت کم لطفی به تمام سرمربی‌های تیم‌های ملی بوده، چراکه تمام این افراد از چهره‌های شناخته شده تنیس کشور هستند و مطرح کردن این شایعات بی حرمتی به آن‌ها است.

دبیر فدراسیون تنیس در پایان گفت: فدراسیون تنیس یک نهاد شناخته شده است و نفرات مشخصی در آن کار می‌کنند. طیف وسیعی از جامعه نظرات خود را می‌دهند که محترم است. عواملی مانند امکانات، مسائل مالی، برنامه‌ها و میل افراد به کار کردن در تصمیم گیری دخیل است. اگر این عوامل موقع نظر دادن سنجیده شود بهتر می‌توان به تنیس کمک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار