نماینده میراث‌فرهنگی استان کرمان در شهرستان ارزوییه از اعطای تسهیلات ویژه کرونا به ۳۳۰ هنرمند صنایع‌دستی شهرستان خبر داد.

۳۳۰ هنرمند صنایع‌دستی ارزوییه تسهیلات کرونا دریافت کردندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مختار اسکندرزاده نماینده میراث فرهنگی درشهرستان ارزوئیه گفت : طی دوران شیوع کرونا خساراتی به کارگاه‌های صنایع‌دستی این شهرستان وارد شده است که در این زمینه تاکنون ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به ۳۳۰ هنرمند صنایع‌دستی اعطا شده است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸۰۰ هنرمند صنایع‌دستی تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفته‌اند افزود: بیش از ۶۰۰ نفر آن‌ها مشمول طرح بیمه دوران کرونا شده اند.

اسکندر زاده بیان کرد: در این مدت ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل طرح مشاغل خانگی به ۶ هنرمند صنایع‌دستی پرداخت شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در روستای وکیل‌آباد به بافت گلیم چهل‌ماشوله و شیریکی‌پیچ به صورت ترکی‌باف و فارسی‌باف مشغول هستند، افزود: ارائه تسهیلات به هنرمندان روستای سلطان‌آباد که در رشته خوس‌دوزی از مهارت بالایی برخوردار هستند و همچنین هنرمندان روستای وکیل‌آباد در دستور کار قرار گرفته است که به زودی اجرایی می‌شود.

نماینده میراث فرهنگی در ارزوئیه با اشاره به اینکه آموزش رشته‌های خوس‌دوزی، گلیم‌بافی و پته‌دوزی یکی از اولویت‌های این شهرستان است، تصریح کرد: در این منطقه بیش از ۳ هزار نفر هنرمند در رشته‌های خوس‌دوزی، گلابتون‌دوزی، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، حصیربافی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار