رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مشاغل آسیب پذیر قرار بدهد تا شرایط کرونا بیش از این برای آن ها سخت تر نشود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی به وقت ایران  گفت: توصیه‌هایی که در وزارت بهداشت و درمان مطرح می شد، در ابتدا عملی نمی شد. اول امسال برای اعمال محدودیت‌ها شاهد تعلل بودیم. راه حل مبارزه با آسیب به اقشار و کسب و کار‌های مختلف، کاهش محدودیت‌ها و سرپیچی از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نیست.

او افزود: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مشاغل آسیب پذیر قرار بدهد. ما شاهدیم که برخی شرکت‌های هواپیمایی تمام ظرفیت بلیط هایشان را فروخته اند و حتی هتل‌ها پذیرش کامل دارند. مردم وقتی سفر می‌روند همیشه در هتل نمی‌مانند و داخل شهر‌ها در تردد هستند و اگر مبتلا شوند به شهر خودشان می‌آیند و آمار افزایش پیدا می کند.

شهریاری در مورد آموزش‌های مجلس و دولت به مردم بیان کرد: باید از صدا و سیما تشکر کرد، زیرا تمام توصیه‌های وزارت بهداشت را در طی هزاران ساعت به مردم منتقل کرد و همه در جریان رعایت تمام جزییات شیوه نامه‌های بهداشتی هستند.

او ادامه داد: ما قبول داریم که مردم خسته شده اند، اما اولویت ما، همچنان سلامتی و جان مردم است و معتقدیم هنوز هم باید مردم رعایت کنند.

شهریاری گفت : دو ماه پیش به رییس جمهور نامه دادیم که پروازهای انگلیس و اروپا را کنسل کنند اما این اتفاق نیفتاد. به طور مثال علی رغم توصیه های وزارت بهداشت برای بستن مرزهای عراق، همچنان شاهد رفت و آمد بودیم و تمام اتفاقاتی که ویروس در خوزستان ایجاد کرد در عراق هم رخ داد.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار