اولین یادواره بین المللی سردار مقاومت با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،   امروز جمعه (۲۲ اسفند ماه) نشست خبری اختتامیه اولین یادآواره بین المللی سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس با حضورغلام رضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

غفاری در این نشست خبری اظهار کرد: ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت و تجلیل از شهدا در تقویم جامعه ایرانی نامگذاری شده است.

او افزود: وقتی صحبت از شهادت، ایثار، فداکاری و مقاومت است به نوعی برای ما ظرفیت‌هایی را فراهم می‌کنند، یکایک شهیدان سرمایه‌های نمادینی در این سرزمین و منطقه هستند چرا که با آموزه‌هایی که داشته اند به ما منتقل کرده اند و باعث شده اند که سیره و عمل و رفتارشان الگو و دارایی بزرگی برای زندگی ما شود.

غفاری تصریح کرد: وقتی صحبت از مقاومت می‌شوند طبیعتا مقاومت در برابر استکبار و در مقابل نظام سلطه مقاومت مبتنی بر حق مداری، ظلم ستیزی، عدالت محوری است، در واقع مقاومت امری ارزشمند نه برای یک قبیله و گروه مشخص بلکه در حکم ارزش‌های انسانی شناخته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بنا بر آموزه‌ها و منابع دینی و فرهنگ ملی ایران همواره باید ارزش هایی، چون استقامت، پایداری، مقاومت، ظلم ستیزی، عدالت دوستی و حق محوری را مورد تقدیر قرار بگیرند.

غفاری با بیان اینکه مقاومت در صورتی اهمیت پیدا می‌کند که افراد فراتر از نگاه‌های قبیله‌ای و قومی از آن عبور کنند، تاکید کرد: کسانی که از جان خود می‌گذرند تا ارزش‌های اسلامی به نوعی ارتقا یابند باعث می‌شوند تا مقاومت در جامعه ما خود را به خوبی نمایان کند.

او گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان او با نگاهی فراتر از قومی و قبیله‌ای و ملی امر مقاومت و ارزش‌های برآمده از آن را پیگیری کردند تا درصدد احیای امور اسلامی بکوشند و جان خود را در آن نهادینه کنند، همچنین این بزرگواران از طرف دیگر با عمل و رفتارشان آموزه و توصیه‌ها و کردار و نگاهشان و فعالیتشان را به گونه‌ای انجام داده اند که امروزه همه گروه‌ها از شخصیت آن‌ها به صورت گسترده بهره ببرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: توجه به امر مقاومت و توجه به شخصیت شهیدان ما را فراتر از داشتن نگاه نقطه‌ای می‌دارد و باعث شده اند تا مورد مقبول همگان قرار بگیرند.

غفاری بیان کرد: نسل امروز ما به چنین نگاه‌هایی که در آن وسعت نظر و یک صحه صبر وجود دارد نیازمند است تا بتوانند یک پارچگی، وحدت و انسجام را موجب شوند و بر همین مبناست که شهیدان همواره حلقه‌های اقتصاد بوده اند و توانسته اند ارزش‌های انسانی و اخلاقی را توسعه بخشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان یادآوری کرد: طبیعتا جامعه علمی و جامعه دانشگاهی به زوایای متعددی که بر زندگی شهدا حاکم است، می‌توانند ذخایر و ارزشمندی‌های انسانی را در اختیار نسل جوان قرار دهند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار