امسال زمان برگزاری جشن شب چهارشنبه آخر سال در حالی از راه می‌رسد که روزگار کرونایی بسیاری از خانواده‌ها را به لغو شرکت در این جشن قانع کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  عده‌ای به برگزاری این مراسم همچون سال‌های پیش پافشاری می‌کنند و این امر به معنای ریختن هیزم به آتش ویروس کروناست.

دکتر حبیب معصومی,رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه در چهارشنبه سوری آخر سال خطر جدی به ویژه نوجوانان و جوانان را تهدید می کند,افزود:سال گذشته بیش از ۱۰۰ مورد مصدوم بر اثر بازی با مواد محترقه داشتیم که از این بین تعدادی دچار قطع انگشت و برخی ها هم دچار انواع سوختگی بدن شده بودند.

او در ادامه توصیه کرد در صورت استفاده از مواد محترقه،  باید موادمحترقه مجاز و در فضای آزاد باشد و از انداختن کپسول های تحت فشار,اسپری و کپسول آب مقطر داخل آتش جدا خودداری نمایند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت:ضرورت ایجاب می‌کند خانواده‌ها نسبت به هدایت فرزندان خود اقدام کنند تا هم از آسیب‌های احتمالی ناشی از سوختگی مواد آتش زا در امان باشند و هم از تبدیل شدن جشن‌های چهارشنبه سوری به کانون انتشار ویروس کرونا پیشگیری شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.