در حال حاضر تجهیزات ۱۶۰ هنرستان در استان کرمانشاه نیاز به بروزرسانی دارد که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده تجهیز این اماکن بر نمی‌آید.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : از ۱۶۰ هنرستان ۱۰۰ واحد کار و دانش و ۶۰ واحد دیگر هم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بر عهده دارند.

او گفت : در شرایط کنونی برای تجهیز این هنرستان‌ها سالانه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که آموزش‌وپرورش به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید.

یزدان‌پناه افزود: بر اساس سند چشم‌انداز وزارت آموزش‌وپرورش در سال ۱۴۰۴ باید پنجاه درصد دانش‌آموزان کشور از متوسطه اول به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای بروند، که هم‌اکنون ۳۱ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش را انتخاب می‌کنند و بقیه هم به رشته‌های نظری گرایش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: برای رسیدن به این چشم‌انداز تا چهار سال دیگر، از سایر دستگاه‌ها انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش را در به‌روزرسانی تجهیزات یاری دهند.

یزدان‌پناه درباره پرداخت عیدی به کارکنان مدارس غیردولتی گفت: بر اساس تصمیم وزارت‌خانه مدیران این مدارس موظف‌اند عیدی نیرو‌های خود را پرداخت کنند و این کارکنان می‌توانند شکایت خود درباره این موضوع را در آموزش‌وپرورش استان پیگیری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.