استان همدان در رتبه پنجم سوادآموزی کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: در ارزیابی صورت گرفته وزارت آموزش و پرورش و بررسی این استان در رتبه پنجم سوادآموزی کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مصطفی آزادبخت, معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همداندر شورای آموزش و پرورش استان همدان گفت: در حوزه سواد آموزی، به همت آموزش و پرورش، نتایج خوبی را در استان همدان به دست آوردیم و با تلاش بیشتر باید جایگاه خود را ارتقا دهیم.

او اظهار داشت: موضوع تامین زمین و ساخت مسکن فرهنگیان در شهر همدان یکی از اولویت‌هایی است که باید به جدیت پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان  با تاکید بر اینکه باید با برگزاری جلسات و برنامه ریزی منسجم به اهداف خود برسیم، عنوان کرد: برنامه ریزی آموزش‌های فرهنگی در طرح هدی در آموزش و پرورش باید یکپارچه و با دیگر برنامه‌های فرهنگی تداخل نداشته باشد.

آزادبخت با بیان اینکه ماه شعبان ماه پر خیر و برکتی است و در آن باید وحدت و یکپارچگی را تقویت کنیم،یادآوری کرد: اگر با سواد بی دین تربیت کنیم هنر نکردیم، اما اگر با سواد با دین پرورش دهیم رسالت انقلابی خود را به جا آورده ایم.

او گفت: در چهارچوب‌های آموزش و پرورش مسئولان مرتبط باید برای تقویت حوزه فرهنگی تلاش کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق و همکاری کادر درمان و مردم، در موضوع مهار کرونا استان همدان در تثبیت خوبی قرار گرفته است که با تعامل و همکاری بیشتر این موفقیت تداوم خوهد داشت.

آزادبخت اضافه کرد:در شرایط کنونی تحریم و مشکلات اقتصادی، اگر ما جنگ اقتصادی را به خوبی هدایت کرده ایم حاصل منویات و راهنمایی‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، نزدیک به ۹۵.۷ درصد از جمعیت استان همدان باسواد هستند و ۴۸ هزار و ۹۱۶ نفر از جمعیت استان نیز اظهار بیسوادی کرده‌اند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.