دستگاهی برای بهبود سریع‌تر زخم پای دیابتی‌ها

مدیر واحد تحقیقات و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت ما در دنیا برای اولین بار موفق به تولید دستگاهی برای تسهیل درمان زخم پای دیابتی شده است.

علی حیدر نژاد مدیر واحد تحقیقات و توسعه یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دستگاه پایا  که برای درمان زخم پای دیابتی تولید شده است، اظهار کرد: سومین علت مرگ ومیر در ایران بیماری دیابت است و خطرناک‌ترین اختلالی  که افراد دیابتی به آن دچار می‌شوند زخم پای دیابتی است که به طور میانگین از بین هر ۴ مبتلا یک نفر به آن دچار می‌شود.

او افزود: شرکت ما موفق به تولید دستگاهی شده است که با ایجاد تحریک روی پایی که دچار زخم دیابتی شده است روند درمان را تسهیل می‌بخشد  همچنین  نیاز بیمار به استفاده از پانسمان‌های گران قیمت برطرف می‌شود.

حیدرنژاد تصریح کرد: این دستگاه نه در داخل و نه در خارج از کشور نمونه و مشابهی را ندارد در واقع این دستگاه مختص به کشور خودمان است که توسط محققان ایرانی اختراع شده است.

مدیر واحد تحقیقات و توسعه این شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه درمان زخم دیابتی فعلاً در مرحله تست بالینی قرار دارد و همچنان به مرحله فروش عمده و صادرات نرسیده است. تکنولوژی ساخت دستگاه کاملاً داخلی بوده و قیمت محصول در مقایسه با مدل های مشابه خارجی آن یک چهارم یعنی حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار