کنگره مسلمانان سریلانکا حملات هدفمند و خشونت در افغانستان را محکوم کرده و گفته‌است خشونت‌های جاری توجیه اسلامی ندارد و باید هرچه زودتر پایان یابد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کنگره مسلمانان سریلانکا حملات هدفمند و خشونت در افغانستان را محکوم کرده و گفته‌است خشونت‌های جاری توجیه اسلامی ندارد و باید هرچه زودتر پایان یابد.

این گنگره در اعلامیه‌ای گفته‌است که افزایش خشونت در افغانستان روند صلح نوپای افغانستان را آسیب زده و آن را از مسیر درست خارج می‌کند.

این نهاد ضمن اینکه از طرف‌های درگیر خواستار پایان خشونت‌ و در پیش گرفتن راه صلح شده، افزوده‌است: «ما تحولات افغانستان را با نگرانی دنبال می‌کنیم.»

در اعلامیه کنگره مسلمان سریلانکا آمده‌است: «متاسفانه اقدامات تروریستی که برای رسیدن به اهداف سیاسی صورت می‌گیرد، غیرنظامیان بی‌گناه را به شمول کودکان و زنان بدون در نظر گرفتن ملیت و مذهب‌شان هدف قرار می‌دهد.»

اعلامیه در ادامه افزوده که ملت سریلانکا نیز رنج‌های بی‌شمار را تحمل کرده‌‌اند و به علت خشونت سیاسی، جان‌های زیاد قربانی شده‌اند.

این در حالی است که همزمان با گفتگوهای صلح میان نمایندگان دولت و گروه طالبان در دوحه، خشونت و ناامنی نیز در چند ماه اخیر افزایش یافته‌است.

پیش از این هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارشی افغانستان را مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان عنوان کرده و گفته است که این سازمان سالانه کشته شدن ۳ هزار غیرنظامی را در افغانستان ثبت می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار