رزم حسینی گفت: صادرات باید تسهیل شود و ارز آن برای رفع مشکلات اقتصادی به کشور بازگردد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر اهمیت تسهیل و رفع مشکلات رزمندگان جنگ اقتصادی و تولید کنندگان اظهار کرد: نباید به دلیل تخلف عده‌ای، بستر فعالیت اقتصادی و صادرات را برای همه سخت کنیم. باید صادرات غیر نفتی تسهیل شده و ارز آن برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بازگردد.

رزم حسینی گفت: هفته گذشته مصوب شد واردات بسیاری از کالا‌ها از جمله کالا‌های اساسی از طریق تجارت مرزی تامین شود.

او ادامه داد: باید به سمت بخش خصوصی توانمند حرکت کنیم. اگر در شرایط تحریم فراوانی اقتصادی وجود دارد، ثمره صادرات غیر نفتی و فعالیت بخش اقتصادی است.

رزم حسینی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه امسال ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عملکرد خوبی داشت. ۱۸ نشست را در سطح ملی بررسی کردیم که ۱۴ جلسه آن در ۵ ماه اخیر برگزار شده است. بیش از ۲۷۰ مصوبه در این جلسات داشتیم که بیش از ۶۰ درصدآن اجرایی شد و حدود هزار و ۵۰۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند.

او  با تاکید بر این که برای سال هزار و ۴۰۰ به تسهیل امور تولید و صادرات بیشتر خواهیم پرداخت گفت: مصوبه اخیر ستاد اقتصادی دولت این امکان را فراهم کرد که واحدهای دارای بدهی ارزی بر اساس درخواست شورای عالی بانک‌ها یک سال زمان داشته باشند. واحدهای تولیدی تحت فشار مشکلات ارزی بودند و با این کار تسهیل زیادی برای آن‌ها انجام خواهد شد.

وزیر صمت تصریح کرد: ما در ۲۹ رشته صنعتی، رشد تولیدی بسیار خوبی داشتیم. رشد صنعتی ایران به بیش از ۷ درصد رسیده است. بیش از ۳۴ میلیارد دلار صادرات و کمتر از ۳۷ میلیارد دلار واردات داشتیم و مجموعا حدود ۷۰ میلیارد دلار تجارت ایران در دوران تحریم‌ها بود.

او درباره عملکرد وزارت صمت در سال ۱۴۰۰ گفت: ما از همین امروز واردات کالاهای اساسی سال قبل را آغاز کردیم و مرتبا این فرایند ادامه دارد. وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول امنیت غذایی کشور برای تامین و توزیع غذا در کشور فعالیت می‌کند. آن بخشی که به وزارت صمت مربوط است با همراهی بانک مرکزی به خوبی انجام می‌شود.

رزم‌حسینی درباره صادرکنندگان بد حساب گفت: خوشبختانه ستاد اقتصادی دولت با نگاه تسهیل گری مصوباتی داشت که منجر شد به صادر کننده نه به چشم قاچاقچی که به چشم انسانی شریف نگاه شود. نباید به دلیل تخلفات محدود مابقی صادرکنددگان را محدود کرد. هر صادر کننده‌ای مختار خواهد بود ارز را به بانک مرکزی بازگرداند، مواد اولیه تولید وارد کند یا در اختیار سایرین قرار دهد. این مصوبه از آبان امسال اجرایی شده و هم ارز را به چرخه تولید بازگردانده و هم مواد اولیه کارخانجات تامین شود.

وزیر صمت با اشاره به جلسه مشترک وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وزارت جهاد جلسه و هماهنگی خوبی داشتیم و مشکلات که بیشتر در توزیع مرغ بود با توزیع مرغ منجمد و همراهی اصناف برطرف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۰۲ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
خوب است
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۵۹ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
لباس پیامبر (ص) مظهر ساده زیستیست //
آخرین اخبار