رئیس پلیس فتای گیلان به مردم هشدار داد: پیامک‌های جعلی پرداخت، شگرد مجرمان سایبری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای استان گیلان گفت: شهروندان، فریب پیامک‌های جعلی تمدید آگهی در سایت‌های دیوار و شیپور که کلاهبرداران از آن برای سودجویی در فضای مجازی استفاده می‌کنند را نخورند.

او افزود: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از شهروندان برای فروش کالای نو و یا دسته دوم خود بیش از پیش از سایت‌های نیازمندی مانند دیوار و شیپور استفاده کرده و کلاهبرداران با سوء استفاده از این موضوع با ارسال پیامک‌های جعلی از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان اظهار داشت: در این روش پس از ثبت آگهی در برنامه دیوار و شیپور مجرمان سایبری بلافاصله با ارسال پیامک با محتوای تمدید آگهی با پرداخت مبلغ ناچیز اقدام به ارسال لینک فیشینگ می‌کنند.

سرهنگ نقی‌مهر ادامه داد: لینک فیشینگ ارسال شده در پیامک اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم کاربران را به سرقت برده و کلاهبرداران با این شگرد اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

او تصریح کرد: کاربران اپلیکیشن‌های نیازمندی مانند دیوار و شیپور باید به این موضوع دقت داشته باشند که این برنامه‌ها برای پرداخت وجه از پیام کوتاه استفاده نمی‌کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان از شهروندان خواست: با توجه به تعطیلات ایام نوروز در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.