رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: آموزش و تشریح قوانین در رسانه‏ها با وجود اهمیت و ضرورت آن برای جامعه از جایگاه ویژه‏ای برخوردار نیست.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، احمد سیاوش‏پور به همراه مدیران دستگاه‏های قضایی استان سمنان از جمله ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی، بازرسی و زندان‏ها و معاونان قضایی دادگستری سمنان در جمع نمازگزاران مسجد ولی‏عصر (عج) سرخه حضور یافت تا ضمن دیدار با مردم این شهر و تشریح دغدغه‏های اصلی دستگاه قضایی استان سمنان، پاسخگوی سؤالات آنها باشد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان جمعیت زیاد جوانان در مسجد ولی‏عصر (عج) سرخه را ستود و این جمع را نشان‏دهنده علاقه مردم به دین و مذهب دانست.
وی افزود: دست‏اندرکاران و بانیان امور فرهنگی و مذهبی باید با ارائه محتوای مناسب و عمیق دینی و مذهبی پاسخگوی این ظرفیت عظیم معنوی باشند.
سیاوش‏پور در ادامه سخنان خود کم‏توجهی به محتوای اصلی دین، ضعف اخلاق، عدم قانون‏پذیری و نبود گذشت و بخشش را از جمله علل ازدیاد پرونده در سیستم قضایی کشور دانست به طوری که همین علل موجب شده تا تعداد پرونده‏های دستگاه قضایی ایران بیشتر از برخی کشورها با جمعیت چند صد میلیون نفری باشد.
رئیس شورای قضایی استان سمنان با یادآوری این مطلب که «جهل بر قانون رافع مسئولیت نیست»، گفت: ضمن آنکه مردم باید خود به دنبال آگاهی یافتن از قوانین و مقررات جامعه باشند، بر رسانه‏ها نیز این نقص وارد است که چرا تنها به انعکاس یک خبر کوتاه از تصویب یک قانون در مجلس می‏پردازند.
سیاوش‏پور اضافه کرد: آموزش و تشریح قوانین در رسانه‏ها با وجود اهمیت و ضرورت آن برای جامعه از جایگاه ویژه‏ای برخوردار نیست.
در پایان این مراسم، رئیس شورای قضایی استان سمنان به سؤالات کتبی و شفاهی مردم شهر سرخه پاسخ داد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.