معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال۹۹ به بیش از ۲میلیون بیمار کرونایی و غیرکرونایی خدمت رسانی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع بیماران درمان شده در سال گذشته، ۵۰درصد کرونایی و ۵۰درصد غیرکرونایی بودند و این مهم، نشان از توجه یکسان به تمامی بیماران با وجود شرایط بسیارسخت کرونایی دارد.

او افزود: از مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته، بیش از ۶۰درصد در بیمارستان‌های مشهد بودند که بخشی از آنان بیماران انتقالی بودند و این نکته قابل ذکر است که با وجود حجم بسیار بالای بیماران هیچ گونه کمبود تختی احساس نشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پارسال با وجود گذراندن ۳موج بحران کرونا، شاهد کاهش آمار فوتی و افزایش آمار بهبودی بیماران غیرکرونایی بودیم و این دانشگاه در مدیریت موج سوم کرونا در پاییز۹۹ یکی از برترین عملکرد‌های کشور را داشت؛ به طوریکه پایین‌ترین آمار فوتی و بالاترین آمار بهبودی کشور را داشتیم.

بدیعی با اشاره به ایام نوروز۱۴۰۰ تمامی بیمارستان‌های مشهد به‌ویژه مراکز درمانی دانشگاهی به حالت آماده‌باش هستند، بیان کرد: در طول ایام نوروز با انجام بازدید‌های متعدد از تمامی بیمارستانها، تلاش خواهیم کرد اقدامات لازم برای رفع مشکلات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.