صرفه جویی در ۲۸۹ میلیون مترمکعب مصرف آب‌های زیرزمینی

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: با نصب کنتور های هوشمند آب بر روی چاه های کشاورزی جلوی هدر رفت ۲۸۹ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی استان را گرفتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: پارسال ۵۰۰ کنتور هوشمند با هدف حفظ منابع آب‌های زیر زمینی بر روی چاه‌های مجاز استان همدان نصب شد.

اوافزود: با اجرای طرح تعادل بخشی، پارسال نزدیک به ۴ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پر شد و از برداشت ۲۸۹ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

منصور ستوده افزود: کبودراهنگ با ۱۲۹ چاه بیشترین و فامنین با ۳ حلقه چاه، کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند و شهرستان همدان نیز با انسداد ۱۲۳ چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار دارد.

او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت آب منطقه‌ای همدان حفاظت از منابع آبی و به ویژه آب‌های زیرزمینی است که در این راستا ۲۰ چاه نیروگاه شهید مفتح پلمپ شد و پساب تصفیه شده شهر همدان به آنجا منتقل شد، همین طور برای تامین آب منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و پتروشیمی هگمتانه نیز پساب اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه گروه‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های این استان را بازرسی می‌کنند گفت: ۱۵ گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار