رئیس جمهور افغانستان گفت: در صورت توافق روی آتش بس، دولت افغانستان حاضر است انتخابات زودهنگام را زیر نظارت جدی بین‌المللی مخصوصا سازمان ملل متحد برگزار کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: صلح برای ما یک آرزو نیست بلکه یک ضرورت مهم است. حکومت و همدستان ما به دنبال یک راه حل و دستیابی به صلح هستیم؛ ما امیدواریم که خشونت و زورگویی را در افغانستان خاتمه دهیم.

وی بار دیگر بر ضرورت آتش‌بس سراسری در افغانستان زیر نظارت بین‌المللی، ایجاد میکانیزم‌های تطبیقی و حقوقی تامین امنیت منطقه‌ای و جهانی به ویژه مبارزه بر ضد تروریزم تاکید ورزید.

رئیس جمهور افغانستان همچنین یادآوری کرد که در صورت توافق روی آتش بس، دولت افغانستان حاضر است انتخابات زودهنگام را زیر نظارت جدی بین‌المللی مخصوصا سازمان ملل متحد برگزار کند.

اشرف غنی با اشاره به موجودیت ذخایر طبیعی در آسیای مرکزی گفت که افغانستان همکاری در موارد مختلف خواستار همکاری کشور‌های منطقه است تا بیشتر به مسائل حمل و نقل و رشد تجاری و اقتصادی توجه صورت گیرد.

وی با اشاره بر اهمیت افغانستان به عنوان چهارراه اقتصادی منطقه گفت که سرمایه گذاری ترکمنستان در اتصال منطقه‌ای قابل اهمیت است و افغانستان آماده است که به همین منظور با تمام کشور‌های منطقه گفتگو‌های موثری را انجام دهد.

به گفته وی، افغانستان امروز از ۲۰ سال قبل متفاوت است و مردم افغانستان در تلاشند تا در قطار جامعه جهانی برای تامین رشد اقتصادی کشور خود کار کنند.

اشرف غنی افزود که افغانستان در سال ۲۰۲۲ میزبان نشست قلب آسیا ـ روند استانبول خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار