توضیحات سالاری درباره ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی

عضو شورای شهر تهران گفت: ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی و حصارکارگاهی یکی از مشکلات و چالش‌های عمده سطح محلات و مناطق شهر تهران بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به طرح "الزام شهرداری تهران به رفع سد معبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن سازی حصارکارگاهی در پروژه‌های ساختمانی" اظهار کرد: موضوع ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی و حصارکارگاهی یکی از مشکلات و چالش‌های عمده سطح محلات و مناطق شهر تهران و همواره مورد دغدغه شهروندان تهرانی بوده است. متاسفانه بسیاری از افرادیکه در حال ساخت و ساز در محلات شهر هستند، مقررات مربوطه از جمله مقررات ملی ساختمان و مباحث مربوطه را رعایت نمی‌کنند و همچنین علی رغم اینکه در مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان در خصوص رعایت ایمنی عابران و مجاوران کارگاه ساختمانی کارگاه‌های ساختمانی ضوابطی را داریم، شهرداری تهران نظامات مورد نظر این مبحث را بصورت کامل و دقیق تاکنون عملیاتی نکرده است، البته شهرداری دستورالعمل‌هایی را در این خصوص ارائه داده و آن را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: اکثر پیاده رو‌های شهر تهران یک متری هستند و اگر ۵۰ درصد پیاده رو را برای آن‌ها در نظر بگیریم، عملا امکان تجهیز کارگاه وجود ندارد لذا لازم است کل پیاده رو برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

سالاری یادآور شد: به منظور رعایت حقوق شهروندان مجاورکارگاه‌های ساختمانی وکاهش آثار نامطلوب ناشی از عملیات ساختمانی، شهرداری تهران ملزم به تعیین روزکاری و ساعات کارگاه ساختمانی برای گروه‌های مختلف ساختمانی با همکاری دستگاه‌های ذیربط شد؛ کلیه درآمد‌های حاصل از این مصوبه در حساب جداگانه واریز و به منظور اصلاح، مناسب‌سازی و ایمن‌سازی پیاده‌رو‌های سطح شهر تهران در بودجه سنواتی پیش‌بینی و هزینه خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: شهرداری ناحیه کنترل میدانی مستمر بر رعایت الزامات ایمنی، زیست‌محیطی و بهداشتی محدوده کارگاه ساختمانی و پایش انطباق موارد مندرج در مجوز صادره با وضع موجود را از طریق سامانه‌های مرتبط ثبت و بارگذاری بر عهده خواهد داشت و نظارت عالیه برعهده معاونت شهرسازی و معماری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار