رئیس کل سازمان امور مالیاتی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

حساب های بانکی میلیاردی مشمول مالیات می‌شوند

پارسا گفت: سیاست اخذ مالیات بر تراکنش حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و امسال هم به آن توجه ویژه می‌شود.

امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مالیات بر سپرده‌های بانکی اظهار کرد: مالیات بر تراکنش بانکی قانون نبوده و جایگاه قانونی ندارد، اما این موضوع که اگر سازمان امور مالیاتی با بررسی تراکنش‌های مالیاتی به کتمان درآمدهای مالیاتی برسد, سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: امسال هم توجه ویژه‌ای به این موضوع خواهد شد. براین اساس مالیات بر تراکنش به عنوان درصدی از تراکنش اصلا مطرح نیست، اما مسئله بررسی تراکنش‌های بالای ۵ میلیارد افراد مطرح است. این بررسی برای متوجه شدن این موضوع است که آیا  این افراد متناسب با درآمد و ثروت خود مالیات می‌دهند یا خیر؟


بیشتربخوانید


بالاترین مقام سازمان امور مالیاتی در پایان بیان کرد: سیاست اخذ مالیات بر تراکنش حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و امسال هم به آن توجه ویژه می‎شود. روزنه ورود هر جامعه به پیشرفت, تمرکز به درآمدهای کتمان شده یا مخفی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۲:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مالیات ازکروناییهابگیریدازمیلیاردرهانگیریدچون پولشون تو بانک نباشه تولیدمیخوابه هم تولیدکارمندوشعب بانک وهم کارخانجات مختلف و پول می ره اونورمرز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
من یه سوپری دارم به زور ماهی سه تومن درمیارم ۸۰۰ تومن مالیات ازم گرفتن. برین مطب یه پزشک عمومی (متخصص بماند) راحت روزی یکی دو میلیون فقط از پول ویزیت درآمد داره.اصلا راضی نیستم از مالیاتی که دارم میدم. پول زور دارن میگیرن.
آخرین اخبار