فرمانده انتظامی مهاباد گفت: برای منزل خود از سیستم‌های هشدار دهنده و ضد سرقت استفاده کنید.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برای پیشگیری از سرقت منزل از سیستم‌های هشدار دهنده و ضد سرقت استفاده کنید و از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند بگذارید.

او افزود: درب و پنجره‌ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کرده و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب‌های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید.

این مقام انتظامی اضافه کرد: قفل‌های سوییچی را با نصب لوله در اطراف توپی آن محافظت کنید و از قرار دادن کلید منزل در محل‌هایی مانند زیر جاکفشی، روی درب و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید.


بیشتر بخوانید


سرهنگ توحیدی همچنین اذعان کرد: از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل خودداری کرده و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها و یا به اقوام و دوستان مورد اطمینان خود بسپارید.

فرمانده انتظامی مهاباد تصریح کرد: سارقان حرفه‌ای از محل‌های احتمالی نگهداری و اختفاء طلا و جواهرات و وجوه نقد اطلاع دارند؛ لذا لازم است در هنگام ترک منزل آن‌ها را به افراد امین یا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپارید.

او بیان کرد: برای درب‌های دولنگه حتماً قفل اضافه تعبیه کنید وبه قفل‌های معمول اکتفا نکنید.

توحیدی ادامه داد: در مواقع خالی بودن منزل، از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق، رادیو و تلویزیون به مدت طولانی و مستمر خودداری کنید و حتی المقدور از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند یا از چراغ‌های دارای زمان بندی استفاده کنید و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.