نخبگان قرآنی به جامعه شناسانده شوند

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان گفت: همه دستگاه‌ها و مسئولان باید اتحاد نظر داشته باشند تا بتوانیم نخبگان قرآنی را به جامعه معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، طاهره روشنیان، مسئول جامعة القرآن خردسالان واحد همدان گفت: با معرفی نخبگان قرآنی انگیزه لازم برای تلاش بیشتر و انگیزه لازم برای سایر افرادی که می‌خواهند وارد این حوزه شوند فراهم می‌شود.

او افزود: شناساندن نخبگان قرآنی راهی برای تربیت نسل قرآنی است، این کار در دهه ۷۰ برای محمدحسین طباطبایی اتفاق افتاد که در صداوسیما و مدارس مختلف دعوت می‌شد و انگیزه لازم را برای نسل‌های بعدی فراهم کرد.

مسئول جامعة القرآن خردسالان واحد همدان ادامه داد: گرچه صنعت چاپ در حال حاضر بسیار پیشرفت کرده و قرآن در شرایط کنونی هیچ‌گاه تحریف نخواهد شد، اما این امر از اهمیت حفظ قرآن نکاسته است، با حفظ قرآن انسان مأیوس و ناامید نمی‌شود و با نشاط و شادابی خاصی که به سراغش خواهد آمد هیچ‌گاه افسرده نخواهد شد.

روشنیان افزود: فعالان قرآنی در بین مجموعه خود نخبگان قرآنی را می‌شناسند، اما استانداری، صداوسیما، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و سایر ارگان‌ها باید نسبت به شناساندن این قشر به جامعه اهتمام کنند.

او عنوان کرد: متأسفانه در کل کشور نسبت به حافظان قرآن بی‌مهری وجود دارد، اگر فردی در ورزش حائز مقام و رتبه خاصی باشد حتماً به آن توجه ویژه‌ای می‌شود، اما نسبت به حفظ قرآن این توجه و دقت نظر وجود ندارد.

مسئول جامعة القرآن خردسالان واحد همدان بیان کرد: وقتی این حافظان قرآن در جایگاه‌ها و مسئولیت‌های مختلفی قرار می‌گیرند با تعهد بهتری کار خواهند کرد، در اجرای دستورالعمل‌ها، تشخیص حق از باطل حتماً از سایر افراد پیش خواهند بود نمونه عینی این موضوع را در دوران کرونا دیدیم، بسیاری از حافظان و فعالان قرآنی به کمک کادر درمان شتافتند و خود را به دل خطر زدند.

روشنیان به فراهم کردن بستر مناسبی برای حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: متأسفانه حمایت‌های مالی دولت از مؤسسات قرآنی زیاد نیست و همین امر موجب شده حتی نتوانیم شرایط لازم برای تقدیر از حافظان قرآن در سال‌های اخیر را داشته باشیم و برای تأمین چنین مبالغی باید با خیران رایزنی کنیم.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.