معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران گفت: ارائه آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران در دهه ۸۰ کلید خورد.

حسین حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تجربه یادگیری آموزش‌های الکترونیکی اظهار کرد: مرکز آموزش یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران در دهه ۸۰ تاسیس شد بنابراین در این زمینه حتی قبل از شیوع ویروس کرونا برای ارائه آموزش‌های مجازی تجربیات زیادی داشته ایم.

او افزود: در گذر زمان بیشتر توجه دانشگاه تهران تنها به مجازی برگزار کردن دروس برخی رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و در دوره های روزانه بود که جایگاهی در میان آموزش های غیر حضوری نداشته اند، اما شیوع ویروس کرونا شرایطی را فراهم کرد تا دانشگاه‌ها به سمت و سوی استفاده از آموزش‌های الکترونیکی سوق داده شوند.

حسینی تصریح کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا زیرساخت های لازم برای برگزاری آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه‌ها فراهم نبود و اعضای هیئت علمی هم در این زمینه آمادگی زیادی نداشتند بنابراین استفاده از آموزش‌های مجازی در جامعه فرهنگ خاصی را می‌طلبید که تا قبل از شیوع ویروس کرونا اجرای آن به راحتی امکان پذیر نبود.

او با بیان اینکه طی یک سال گذشته سعی در رفع مشکلات آموزش مجازی داشته ایم، تاکید کرد: طبق تدوین آئین نامه ها، مقررات و نظام آموزش الکترونیکی در وزارت علوم و دانشگاه‌ها تلاش زیادی در راستای بر طرف کردن مشکلات و چالش‌های آموزش عالی انجام داده ایم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره ارائه آموزش‌های الکترونیکی در دوران پسا کرونا گفت: باید آموزش‌های مجازی را حتی در دوران پساکرونا ادامه دهیم. یکی از ماموریت‌های مهم دانشگاه‌ها رعایت این اصل است که به همان صورتی که آموزش حضوری در یک فرایند تدریجی و طولانی توانسته آموزش موفقی باشد بنابراین لازم است تا آموزش مجازی هم همانند آن توسعه یابد تا به موفقیت برسد.

رضایت ۸۰ درصدی دانشجویان از برگزاری دروس مجازی

حسینی با بیان اینکه در دانشگاه تهران دو ارزیابی در خصوص نظارت بر آموزش‌های مجازی صورت گرفته، تاکید کرد: در اردیبهشت ۹۹ وضعیت آموزش الکترونیکی را از دانشجویان و اعضای هیئت علمی ارزیابی کردیم که بعد از بررسی‌های لازم به صعوی بودن رضایت از این عملکرد دست یافتیم، برای مثال در اردیبهشت ۹۹ تنها ۴۰ درصد آمار دانشجویان نشان دهنده رضایت از سطح کیفی آموزش‌های الکترونیکی بود، اما در آذر ۹۹ این آمار به حدود ۸۰ درصد رسیده است.


بیشتر بخوانید


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در پایان گفت: با وجود اینکه نحوه رضایت دانشجویان و اعضای هیئت علمی از آموزش‌های الکترونیکی طی یک سال گذشته افزایش یافته، اما همچنان درصدد رفع مشکلات موجود در برگزاری دروس مجازی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.