بال گرسنگی مستندی کوتاه از درد و رنج مردم یمن است که بدست یک مستندسازآمریکایی تهیه و ساخته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، «اسکای فیتزجرالد»، کارگردان آمریکایی فیلم‌های مستند و کاندید دریافت اسکار ۲۰۱۹، با سفر به یمن مستندی کوتاه با نام «بال گرسنگی» (جناح الجوع) در خصوص رنج تحمیل شده متجاوزان سعودی به مردم این کشور، ساخته است.

فیتزجرالد تاکید کرد «بال گرسنگی» تنها روایتی کوتاه از جنگ پنهان علیه حقوق بشر در یمن است که با تجاوزات پی‌در‌پی به این کشور ایجاد شده است.

سایت آمریکایی «دِد لاین» در گزارشی اعلام کرد این فیلم فقط قسمتی از مصیبت‌هایی است که مردم یمن متحمل آن شده‌اند. مصیبتی که ناشی از جنگی است که عربستان با پشتوانه‌ی آمریکا آن را علیه یمن آغاز کرده است. «بال گرسنگی» نشان می‌دهد که چگونه جنگنده‌های عربستان و ائتلاف با پشتیبانی آمریکا روزانه مردم غیرنظامی را زیر آماج حملات خود می‌گیرند و آن‌ها را می‌کشند.

در ادامه این گزارش آمده است کودکان یمنی گرسنه هستند. طبق اعلام سازمان ملل ۲.۳ میلیون کودک در این کشور به سوء تغذیه حاد دچار شده‌اند و حتی اگر بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن به این امر رسیدگی کنند، باز هم  ۴۰۰ هزار کودک جان خود را از دست خواهند داد.

مستند بال گرسنگی در داخل یک مرکز کمک به پناهندگان یمنی شروع می‌شود که تلاش شجاعانه پزشکان برای نجات جان مردمشان را نشان می‌دهد و دوربین به سمت پایین راهرو می‌رود جایی که از فاجعه‌های انسانی علیه یمنی‌ها پرده بر می‌دارد.

این فیلم در بخش مستندات کوتاه آکادمی اسکار نیز نامزد دریافت بهترین مستند کوتاه است.

چندی پیش نیز محمدعلی الحوثی اعلام کرد درد و رنجی که کودکان یمنی تحمل می‌کنند بخاطر محاصره و تحریم‌های ظالمانه‌ای است که آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و هم‌پیمانانشان بر آن‌ها تحمیل کردند.

با گذشت ۶ سال از شروع جنگ در یمن، عربستان بدون هیچ دستاوردی درحالی که مدام شکست را تجربه می‌کند محاصره اقتصادی و تحریم‌های شدیدی را علیه مردم یمن اعمال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار