استفاده از افراد غیرمتخصص در سرویس سالیانه کولر ممنوع

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: استفاده از افراد غیرمتخصص و به کارگیری از وسایل غیر استاندارد در کولر‌های آبی، خطرات برق گرفتگی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دیرند، مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد محمدحسین دیرند با تاکید بر خرید کولر‌های آبی استاندارد و با برچسب انرژی مناسب افزود:مهمترین علل برق گرفتگی کولر‌های آبی، فقدان سیم ارت (سیم اتصال به زمین) و نصب غیر اصولی کولر‌های آبی است.

او نصب وخرید کولر‌های آبی با استاندارد‌های ایمنی مناسب برای پیشگیری از حوادث برق گرفتگی در فصل گرما را ضروری دانست تصریح کرد: گردش دائمی جریان آب و اتصال مستقیم کولر با زمین و تماس استفاده کنندگان و تعمیرکاران با بدنه آن، منجر به کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان ما شده است.

دیرند استفاده وسیع از کولر‌های آبی دراستان یزد و توجه به نکات ایمنی در سرویس‌های سالیانه را حائز اهمیت برشمرد واظهار داشت: مناسب نبودن طراحی و جاسازی پمپ، عایق نبودن قطعات فلزی و نیز اتصال پوشال‌های خیس به بدنه، موجب انتقال برق به کولر شده و شرایط خطرناکی را پدید می‌آورد.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: در هنگام سرویس کولر‌های آبی، برق کولر را قطع کرده و تا حد ممکن از افراد با تجربه و متخصص این کار بهره ببرند.

او اعلام کرد: شهروندان در صورت لزوم و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مسائل مربوط به ایمنی می‌توانند با شماره تلفن ۳۶۲۳۹۳۰۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.