حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی و اجرای نسخه الکترونیک همچنان در دست تعویق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با توجه به جولان کرونا حذف دفترچه‌های بیمه سلامت و اجرای نسخه الکترونیک یک طرح خوب و مفید و از خدمات ارزنده در راستای خدمات بهتر و تکریم ارباب رجوع است.

اما اجرای این طرح بار‌ها از سوی مسئولان وعده داده شده و بار‌ها به تعویق افتاده و هربار وعده‌ای مجدد برای اجرای آن داده اند.

در استان مرکزی هم حذف دفترچه‌های بیمه سلامت به شاید وقت دیگر موکول شده است.

جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی امروز گفت: با توجه به استقرار نسخه نویسی الکترونیک در سطح استان مرکزی به صورت ۱۰۰ درصدی توسط تمامی مراکز ارائه دهنده خدمت در بخش خصوصی، تا پایان تیرماه همه مردم فرصت دارند تا در این طرح همکاری کنند.

او افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه به صورت تدریجی چاپ و صدور دفترچه بیمه سلامت و از ابتدای خرداد نیزدفترچه بیمه روستاییان و عشایر و از ابتدای تیرماه صندوق کارکنان دولت و صندوق سایر اقشار و بیمه ایرانیان حذف خواهد شد و در این راستا می‌طلبد همه مردم و موسسات همکاری لازم را انجام دهند.

جیریایی، اما حدود ۲ سال پیش وعده اجرای نسخه الکترونیک بیمه سلامت در استان مرکزی را داده بود.

او ۳ مرداد ۹۸ وعده اجرای نسخه الکترونیک بیمه سلامت در ۴ شهرستان استان مرکزی را داد و با اعلام خبر اجرایی شدن نسخه الکترونیک در شهرستان خمین افزود: قرار است این طرح در سه شهرستان شازند محلات و دلیجان هم اجرایی شود.

وعده اجرای نسخه الکترونیک در استان مرکزی شاید وقت دیگر، سال کذشته هم از زبان دیگر متصدی بیمه درمان استان مرکزی بیان شد.

حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ۱۹ بهمن ماه از فراهم شدن امکان ارائه خدمات درمانی در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی استان مرکزی خبر داد.

حسینی وعده داد: چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از یکم اسفند سال ۹۹ در تمامی شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی استان مرکزی متوقف می‌شود و نسخه الکترونیک جایگزین آن خواهد شد.

او به پزشکان و مراکز درمانی توصیه کرد وارد سامانه ep.tamin.ir شوند و با ایجاد کد کاربری به نسخه الکترونیک بپیوندند به این دلیل که از اول اسفند پزشک و درمانگاه باید از سرنسخه خودبرای ارائه دستورات پزشکی استفاده کنند.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم دیروز در نشست ستاد مدیریت کرونای استان با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت از خردادماه جاری در ارایه خدمات درمانی حذف می‌شود، گفت: باید زیرساخت ارایه خدمات الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت در استان بیش از پیش فراهم شود تا مردم سردرگم نشوند.

این نکته در سخنان استاندار مرکزی قابل توجه است که باید زیرساخت ارایه خدمات الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت بیش از پیش فراهم شود؛ و شاید این مهم‌ترین دلیل به تعویق افتادن اجرای نسخه الکترونیک در استان مرکزی باشد.

نکته‌ای که مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ۱۹ بهمن ماه بر آن صحه گذاشت و گفت: موفقیت این طرح بستگی به همراهی مراکز درمانی، پزشکان و دانشکده علوم پزشکی دارد که تقاضا داریم تا پایان بهمن ماه شرایط استفاده از نسخه الکترونیک ایجاد شود.

کاهش رفت و آمد‌های مردم با توجه به شرایط کرونایی، شفاف سازی آمار و اطلاعات بیمه شده، موسسات و سازمان‌های بیمه گر و کاهش خطا‌های پزشکی و کاهش نسخه خوانی و جلوگیری از تداخلات دارویی و کاهش هزینه‌های چاپ و صدور از مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیک است.

اما باید دید عزم جدی برای اجرای این طرح چه موقع در مسئولان استان مرکزی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
دفترچه بیمه سلامت رو هیچ جا قبول ندارن . توی عید حتی بیمارستان طالقانی که دولتیه دفترچه بیمه سلامت رو نمی پذیرفتن . مسخره نیست ؟
آخرین اخبار