تعداد تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی پر شده و بیماران در خارج از بیمارستان در حال درمان هستند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بعد از تعطیلات نوروز آتش کرونا در استان مرکزی شعله کشید و با افزایش مبتلایان به کرونا همه ۱۲ شهرستان این استان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند و این استان با سایر رنگ‌ها خدا حافظی کرد.

به این تبرتیب در روز‌های اخیر شاهد تراکم مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و افزایش بستری‌ها هستیم به گونه‌ای که تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است.

موج جدید کرونا و تلاش مضاعف مدافعان سلامت

شهرستان محلات هم از جمله شهرستان‌های استان مرکزی است که تعداد تخت‌های بیمارستان در این شهر پر شده و با کمک خیرین تمهیداتی برای کمبود‌های اکسیژن و تخت‌های بیمارستانی اندیشیده شده و بیماران در خارج از بیمارستان درمان می‌شوند.

دکتر قلیچ خانی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: متاسفانه وضعیت بیمارستان امام خمینی محلات و به طور کلی شهرستان محلات بعد از تعطیلات نوروز، مثل سایر نقاط کشور به قرمز تغییر رنگ داد و اکنون تعداد تخت‌های بیمارستان پر شده است.

موج جدید کرونا و تلاش مضاعف مدافعان سلامت

قلیچ خانی افزود: تمهیداتی اندیشه شد و تیم‌های حمایتی تشکیل شدند و خدا را شکر با تمام این اقدامات توانستیم تا حدی شرایط را کنترل کنیم که به طور مثال روز گذشته ۱۶ بیمار کرونایی مرخص شدند که کمک زیادی به ما کرد.

او اضافه کرد: متاسفانه هنوز شهرستان در وضعیت ثبات قرار ندارد و تعداد موارد بستری و بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند از حد معمول فراترند.

موج جدید کرونا و تلاش مضاعف مدافعان سلامت

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان محلات بیان کرد: اکنون در حال آماده باش هستیم و از مردم خواهش می‌کنیم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ما را در حفظ مهار کرونا در شهرستان کمک کنند.


بیشتر بخوانید:

  • کرونا و تکمیل ظرفیت مراکز درمانی استان مرکزی

  • کرونا و اشغال ۱۰۰۰ تخت بستری در استان مرکزی

  • مرگ ۲۸ کرونایی استان مرکزی در مدت ۲ روز


طبق اعلام ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی این استان و شهرستان محلات افزایش چشمگیر داشته و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند ابتلا اعلام شده است.

ازدحام بیماران فشار سنگینی را به مدافعان سلامت وارد کرده و موجب فرسودگی و کاهش تاب آوری کادر درمان شده است.

دکتر بیگی متخصص داخلی بخش کرونا هم با اظهار امیدواری در مهار کرونا گفت: متاسفانه در تعطیلات نوروز، روز ۱۳ بدر و دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی یک فاجعه انسانی بزرگ اتفاق افتاد.

موج جدید کرونا و تلاش مضاعف مدافعان سلامت

بیگی افزود: ازدحام در بیمارستان به پر شدن تمام تخت‌های بیمارستان منجر شد که فشار کمرشکنی بر پرسنل درمان، پزشکان و پرستاران، دهیاران و عوامل درمان ایجاد شد.

او اضافه کرد: واقعاً دوستان خیلی خسته هستند، تخت‌ها ظرفیت بیماران جدید را ندارند و متاسفانه این سیر هنوز کند نشده است.

او از مردم خواهش کرد: در دورهمی‌ها شرکت نکنند با افراد به خصوص با افراد مسن و افرادی که علائم سرماخوردگی دارند هیچ تماسی نداشته باشند.

موج جدید کرونا و تلاش مضاعف مدافعان سلامت

برای اینکه کاردر درمان و مدافعان سلامت بتوانند با اطمینان و طیب خاطر به بیماران کرونایی رسیدگی کنند و حداقل از مبتلا نشدن خودشان خیالشان راحت باشد واکسن کرونا با اولویت کارد درمان تزریق شد.

خانم حیدری مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امام خمینی محلات هم در خصوص واکسیناسیون در این شهرستان گفت: با تلاش و پیگیری‌های مسئولین دانشگاهی و بیمارستان، موفق شدیم واکسیناسیون تعداد ۲۳ نفر از پرسنل بیمارستان محلات را طی شش دوره انجام دهیم.

موج جدید کرونا و تلاش مضاعف مدافعان سلامت

حیدری افزود: اولویت اول ما پرسنل پرستاری بخش ویژه و پزشکان بودند که در بخش ویژه کرونا در حال تلاش هستند.

او اضافه کرد: بعد از آن پرستارانی که در بخش کرونا هستند و تماس مستقیم با این بیماری دارند و در طی مرحله نهایی نیز بقیه پرسنل و کادر اداره بیمارستان واکسیناسیون شدند تا بتوانند با یک ایمینی کامل در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند.

موج جدید کرونا و تلاش مضاعف مدافعان سلامت

با این وجود با توجه به محدودیت امکانات و تخت‌های بستری مدافعان سلامت بیشتر از توان خودشان با بیماران کرونایی مراجعه کننده و بستری مواجه اند، اما همچنان درحال خدمات رسانی هستنند.

موج جدید کرونا و تلاش مضاعف مدافعان سلامت

تعطیلات نوروز و مسافرت‌های نوروزی خصوصا مسافرت‌های استان به استان از عوامل مهم شعله ورشدن کرونا و برافروخته شدن رنگ شهر‌ها هستند، و اکنون تنها راه کمک مردم به خودشان و مدافعان سلامت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است تا با کمترین آسیب از موج چهارم کرونا عبور کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.