مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۱۱۸ اخطاریه برای مراکز تولید کننده پسماند عفونی در خراسان رضوی صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این اخطاریه‌ ها به صدور ۱۱۸ اخطاریه زیست محیطی به مراکز تولید کننده پسماند عفونی به منظور بی خطر سازی پسماند‌ های عفونی و در پی بررسی کارشناسان نظارت و پایش از این مراکز صادر شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: از حدود ۷۰ مرکز بیمارستانی فعال در خراسان رضوی ۳ بیمارستان شهداء صالح آباد در تربت جام، بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) در خلیل آباد و بیمارستان حجازی در مشهد، فاقد دستگاه بی خطرسازی مستقل هستند و از امکانات بی خطرسازی بیمارستان‌ های مجاور برای پسماند‌ های عفونی خود استفاده می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: نظارت بر نحوه مدیریت پسماند‌ های عفونی مراکز یاد شده به عهده اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی است و طی آن اتوکلاو‌های مراکز بیمارستانی در بازدید‌ های دوره‌ ای کارشناسان محیط زیست و آزمایشگاه‌ های معتمد به صورت ماهانه نظارت، کنترل و صحت سنجی می‌شوند.

همتی بیان کرد: پارسال نزدیک به ۷۵۰ بازدید نظارتی بر مراکز تولیدکننده پسماند عفونی و ۱۵۰ نوبت بازدید کارشناسی، انجام و ۱۱۸ اخطاریه نیز برای واحد‌ های متخلف به خاطر رعایت نکردن استاندارد‌ های زیست محیطی صادر شد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.