کرملین امروز دوشنبه اعلام کرد تصمیم جمهوری چک برای اخراج ۱۸ دیپلمات روسیه که به جاسوسی متهم شده اند، اقدامی «تحریک آمیز» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تصمیم جمهوری چک برای اخراج ۱۸ دیپلمات روسیه که به جاسوسی متهم شده اند را اقدامی «تحریک آمیز» عنوان کرد.

او به خبرنگاران گفت: «ما به طور کلی با چنین نتیجه گیری‌هایی درباره دیپلمات‌های روسیه موافق نیستیم. این یک اقدام تحریک آمیز است و دوستانه نیست».

دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری چک شنبه از اخراج ۱۸ دیپلمات روسیه که ادعا می‌شود در اقدام خرابکارانه در یک انبار مهمات دخالت داشتند خبر دادند. در این حادثه که در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد دو نفر کشته شدند.

روسیه روز یکشنبه به این اقدام واکنش نشان داد و ۲۰ نفر از کارکنان سفارت جمهوری چک در مسکو را از این پس «عنصر نامطلوب» خواند و اعلام کرد این افراد باید امروز دوشنبه روسیه را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه پس از احضار سفیر چک در مسکو این خبر را اعلام کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه دوشنبه چنین اتهاماتی که عجولانه مطرح می‌شود را محکوم کرد و هدف از این اتهامات را منحرف کردن توجه‌ها از «انبوه مشکلات در کشور‌های اتحادیه اروپا و به طور کلی در غرب دانست».

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی راشاتودی گفت: «بدون شک، آمریکا پشت همه این اقدامات است».

در همین حال، اوکراین اعلام کرد در پاسخ به اخراج یکی از دیپلمات های خود از مسکو ، یک دیپلمات روسی را اخراج می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار