رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از تکمیل بودن ظرفیت تخت‌های ICU و بیمارستانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر رشیدحیدری مقدم ,رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شدت موج چهارم کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس سبب شده که هم اینک حتی یک تخت خالی در بخش «آی.سی.یو» و بیمارستانی در این استان نداشته باشیم.

او در نشست اعضای ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: موج چهارم شیوع کرونا بسیار سهمگین است و  تمامی کشورهای جهان را در برگرفته است، کشور و استان همدان هم به علت افزایش شمار مبتلایان با مشکلاتی مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: یکی از مشکلات کنونی دانشگاه علوم پزشکی تامین اکسیژن ساز است و پیش از این بیمارستان‌های همدان به ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز مجهز بودند که به تازگی سه دستگاه جدید خریداری شده است.

حیدری مقدم افزود: در عین حال ۲۵۰ کپسول اکسیژن تهیه شده و یک هزار کپسول نیز به ظرفیت ۴۰ هزار لیتر پیش خرید شده است چرا که زندگی همه بیماران بستری در بیمارستان های همدان به اکسیژن وابسته است.

او اضافه کرد: یکماهه اسفند سال گذشته آمار متوفیان به ۲۰ نفر و مبتلایان سرپایی و بستری مثبت به ۹۰۰ نفر رسید این در حالی است که ۲۵ فروردین امسال شاهد جان باختن ۲۱ نفر و ۹۰۳ بستری مثبت و سرپایی بودیم و این آمار تا سی ام این ماه روند بالایی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه تا روز گذشته یک هزار و ۵۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری بودند ادامه داد: برای پاسخ به نیاز بیماران ، تلاش می کنیم ۳۵۰ تخت بیمارستانی را اضافه کنیم .

حیدری مقدم اظهار داشت: به منظور کنترل آمار ورودی به بیمارستان ها مراکز ۱۶ ساعته از ۲۷ به ۴۲ مرکز و ساعت کار ۲۰۰ مرکز جامع سلامت از ۱۴ به ۱۶ ساعت افزایش یافت.

او تصریح کرد: همچنین کمیته ترخیص در همه بیمارستان ها راه اندازی شد تا این تیم بیمارانی که وضعیت مناسب تری دارند را به منظور خالی شدن تخت و جایگزین شدن بیماران بدحال، ترخیص کند همچنین داروی بیمارستانی مورد نیاز در کلینیک ها در اختیار بیماران سرپایی قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه هنوز به پیک بیماری در همدان نرسیده ایم گفت: برای مهار این ویروس همچنان نیازمند تشدید محدودیت تردد شبانه، جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان و همکاری اصناف در بستن مغازه ها هستیم.

حیدری مقدم  اظهار داشت: برای کاهش ورودی بیمارستان ها نیازمند اقدام عاجل هستیم  و باید از برگزاری مراسم عروسی زیر زمینی جلوگیری کرد در حالی که در یک منطقه کوچک شاهد برگزاری هشت مراسم عروسی در یک شب بودیم.

حیدری مقدم عامل ابتلای ۶۲ درصد بیماران را دورهمی دانست و افزود: مجموع بیماران بستری در نوروز امسال ۲۰۰ نفر بود اما اکنون به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی به یک هزار و ۵۵۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.