کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:باوجود شیوع بیماری کرونا از مزارع کشت سبزی هرهفته بازرسی می شوند.

مهدی خدابخشی کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:برخی از سبزی کاران برای آبیاری مزارع از آب های فاضلاب  استفاده می کنند که باوجود بازرسی های هفتگی با متخلفان این امر برخورد جدی می شود.

او در ادامه گفت: با وجود شیوع کرونا و زنده ماندن طولانی مدت این ویروس در فاضلاب استفاده سبزی کاران از فاضلاب برای آبیاری، خطر شیوع کرونا را بیشتر می کند.

کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد:آبیاری با آب های ناسالم نه تنها شیوع بیماری کرونا را افزایش می دهد بلکه موجب بروز بیماری های میکروبی ، و انگلی می شود و افراد مسن ،کودکان که سیستم ایمنی ضعیف دارند بیشتر مستعدندکه در اثر آلودگی های آب بیمار شوند.

خدابخشی افزود:مزارع سبزی کاری که در مناطق علی آباد ،شهرک مدنی، بلوار فرودگاه و میدان سپاه هستند هر هفته توسط تیم های مرکز بهداشت ، جهاد کشاورزی و اماکن بازرسی می شوند و این مزارع در شهرستان ها هفته ای دو بارمورد بازرسی قرار می گیرند که درصورت مشاهده تخلف محصولات کشاورزی معدوم و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

او افزود :هر سال برای کشاورزان کلاس های آموزشی آبیاری مزارع با آب  سالم برگزار می شود و عوارض آبیاری با آب  ناسالم و آلوده شدن  محصولات کشاورزی و به وجود آمدن بیماری ها برای آن ها تشریح می شود.

کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه با بیان به اینکه در سال گذشته ۶۳کلاس آموزشی برای کشاورزان برگزار شد که در این کلاس ها ۴۰۰,تا۵۰۰نفر شرکت کردند بیان کرد: پارسال ۹۶درصد از مزارع سبزی کاری با آب سالم و ۴درصد مزارع با آب ناسالم آبیاری می شدند که ۱۲هکتار ازمحصولات آلوده معدوم شد ومتخلفان بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.