پایتخت کشتی جهان با شهر ماخاچ قلعه روسیه خواهر خوانده می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، همت محمدنژاد شهردار جویبار در خصوص آخرین اقدامات خواهرخواندگی جویبار پایتخت کشتی دنیا با شهر کشتی خیز ماخاچ قلعه جمهوری داغستان روسیه گفت: پروژه تبادل فرهنگی و خواهرخواندگی بین شهرهای جویبار و ماخاچ قلعه داغستان در چهار جلد آماده شده است و به زودی با اخذ مجوز لازم روند اجرایی آن آغاز می شود.

او با بیان اینکه جویبار به عنوان قطب کشتی ایران و جهان وجوه مشترکی با شهر ماخاچ قلعه داغستان دارد، افزود: این پيوند زمینه‌ی بسیار مناسبی برای توسعه ورزش، گردشگری و پیشرفت شهر جویبار خواهد شد.

جمهوری داغستان یکی از ۸۵ واحد فدرال کشور روسیه است که به صورت یک جمهوری اداره می‌شود و مرکز و بزرگترین شهر آن مَخاچ قلعه در سواحل خزر بنا شده است.

این منطقه در طول تاریخ شاهد جنگ های متعددی بوده که باعث تکامل کشتی و هنرهای رزمی در آن شده‌است اغلب پسرهای داغستانی از اوان کودکی دفاع از خود را می‌آموزند و هیچ مراسمی در داغستان بدون مسابقهٔ کشتی انجام نمی‌شود.

خواهر خواندگی با کشتی + تصویر
آدام سایتیف ، بکخان گویگریفر ، نریمان اسرافیلف ، جمال اوتار سلطانوف ، حبیب نورمحمدوف، بووایسار سایتیف، عبدالرشید سعدالله‌اف، یوسف عبدالسلامف، ماگومد قربان‌علیف، عبدالسلام گادیسف و ماگومد رسول گازیماگومیدوف از جمله کشتی گیران نام آور جمهوری داغستان هستند.

در جویبار نیز حسن یزدانی، رضا یزدانی،کامران قاسم پور، امیر محمد یزدانی ، محمد نخودی، مسعود اسماعیل‌پور ، عزت‌الله اکبری، کمیل قاسمی ، مهدی حاجی‌زاده ، یعقوب نجفی جویباری ، آیت واگذاری ، عزیز واگذاری و مهدی حاجی زاده از کشتی گیرانی هستند که نام و آوازه آنان بر اهل کشتی جهان پوشیده نیست.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.