سخنگوی چین در اتحادیه اروپا به بیانیه این اتحادیه که پکن را عامل بی ثباتی در دریای جنوبی چین عنوان کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی چین در اتحادیه اروپا در واکنش به بیانیه مداخله جویانه این اتحادیه درباره دریای جنوبی چین اعلام کرد، اتحادیه اروپا باید به تشدید اختلافات در این منطقه خاتمه دهد.

سخنگوی نمایندگی چین در اتحادیه اروپا تاکید کرد: دریای جنوبی چین نباید به ابزاری برای برخی از کشور‌ها تبدیل شود تا به وسیله آن پکن  را مهار و یا سرکوب کنند. این دریا هنوز هم یک محل برای رقابت قدرت‌های بزرگ است.

وی اظهار کرد: کشور‌های منطقه و فراتر از آن در سال‌های اخیر به وضوح دیده اند که عوامل اصلی بی ثبات کننده و خطرات امنیتی در دریای جنوبی چین عمدتا از خارج از منطقه ناشی می‌شود.

این نظرات در پاسخ به بیانیه‌ای است که اوایل روز شنبه توسط سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) صادر شد. در این بیانیه آمده بود  تنش‌ها در دریای جنوبی چین از جمله حضور اخیر شناور‌های بزرگ چینی، صلح و ثبات را در این دریا به خطر می‌اندازد.

سخنگوی چین اضافه کرد: ما در موارد مختلف بارها تأکید کردیم که حاکمیت و حقوق و منافع پکن در دریای جنوبی چین در طول تاریخ شکل گرفته و با قوانین بین المللی سازگار و وضعیت فعلی این دریا کاملا پایدار است.

اتحادیه اروپا دیروز دربیانیه ای، پکن را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در دریای چین جنوبی کرد و افزایش تعداد کشتی‌های چینی را که در نزدیک جزایر ویتسون مستقر هستند، دلیلی برای افزایش تنش‌ها در این منطقه دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار