ماس: گفتگو با روسیه تنها راه حل برای رفع اختلافات بین المللی است

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت‌و‌گوی مستقیم بین آمریکا و روسیه را برای گسترش روابط دو جانبه و بین المللی بسیار مفید ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر خارجه آلمان گفت‌وگو با روسیه را عاملی موثر در  رفع اختلافات بین المللی دانست.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد از پیشنهاد اخیر آمریکا برای برگزاری اجلاس با روسیه استقبال می‌کند.گفت‌و‌گوی مستقیم بین مسکو و واشنگتن نه تنها برای روابط دو جانبه روسیه و آمریکا بسیار مفید است بلکه برای کل جهان نیز  یک واقعه مثبت خواهد بود.

وزیر خارجه آلمان گفت: ما در اتحادیه اروپا همکاری خود را با روسیه تنها از طریق گفت‌و‌گو ادامه می دهیم چرا که معتقدیم هیچ جایگزین منطقی دیگری غیر از آن وجود ندارد.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود که دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی، قرار است در تابستان امسال برگزار شود، اما در مورد تاریخ  و مکان دقیق آن توافق نشده است.

روز گذشته، وزیر خارجه آلمان طی مصاحبه‌ای که با شبکه اِی آر دی داشت، با افزایش تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در راستای پرونده الکسی ناوالنی، مخالفت کرد.

برخی منابع خبری طی روز‌های اخیر با انتشار خبری از وخامت حال جسمانی الکساندر ناوالنی، یکی از اصلی‌ترین منتقدان کرملین و از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه، از وخامت اوضاع وی در زندان خبر داد و مدعی شد که هر لحظه امکان دارد ناوالنی دچار ایست قلبی شود.

دولت آمریکا نیز از آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر علیه دولت روسیه خبر داد و حواشی ماجرای مسمومیت ناوالنی را دلیل این تحریم‌ها عنوان کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در این ارتباط گفته بود که واشنگتن پیش از این نسبت به عواقب ناشی از احتمال مرگ الکسی ناوالنی به مسکو هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۳۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
درست مثل زمان قاجار وپهلوی که
انگلیس وروسیه باهم تبانی می کردن
الآن هم روسیه امتیاز می گیرد
وپشت ایران را خالی می کند
بدش هم نم آید ایران تجزیه شود
وبه
ابهای گرم خلیج فارس وعمان راه پیدا کند
بر اساس وصیت پطر کبیر
آخرین اخبار