ضرورت راه اندازی مرکز مایه کوبی در فهرج

بماندشتی از نظام دامپزشکی خواست: با توجه به جمعیت دامی نسبتا زیاد فهرج و مشکلات پیش روی دامداران و محرومیت منطقه نسبت به تاسیس مرکز مایه کوبی در فهرج همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بماندشتی، رئیس شبکه دامپزشکی فهرج، شهرستان فهرج را از قطب‌های کشاورزی و دامپروری عنوان کرد و گفت: فعالیت‌ها و خدمات دامپزشکی با تامین سلامت جمعیت دامی منطقه، نقش بسزایی در اشتغال، امنیت غذایی و جلوگیری از مهاجرت دامداران به شهر‌ها دارد.

او کشتار دام در کشتارگاه، نظارت و بازرسی بر مراکز عرضه، واکسیناسیون دام ها، انجام تست سل و بروسلوز و حذف دام‌های آلوده و غیره را از مهم ترین خدمات بخش دولتی دامپزشکی در تامین سلامت و بهداشت مواد خام دامی اعلام کرد.

بماندشتی بیان کرد: برخلاف تمام تنگنا‌ها با پیگیری‌های شبکه دامپزشکی فهرج و همکاری فرماندار این شهرستان، اعتبارات لازم برای تامین سموم و واکسن‌های مورد نیاز این منطقه تا حدودی عملیاتی شده است تا خللی در خدمت رسانی به دامداران ایجاد نشود.

او با اشاره به نقش دامپزشکی در اقتصاد و اشتغال، اقدامات دامپزشکی را زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و ثبات اقتصادی شهرستان در عرصه‌های مرتبط با محصولات دامی دانست و بر ضرورت گسترش خدمات دامپزشکی در شهرستان فهرج تاکید کرد.

بماندشتی بیان داشت: از نظام دامپزشکی خواهشمندیم با توجه به جمعیت دامی نسبتا زیاد شهرستان فهرج و مشکلات پیش روی دامداران و محرومیت منطقه، برای تشویق فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در خصوص تاسیس کلینیک و مرکز مایه کوبی در این شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار