آغاز طرح واکسیناسیون بیماری بروسلوز گوسفندی در شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: طرح رایگان واکسیناسیون بروسلوز گوسفندی از ابتدای اردیبهشت آغاز شده است و تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه طرح رایگان واکسیناسیون بروسلوز گوسفندی از ابتدای اردیبهشت آغاز شده است و تا پایان تیر ماه ادامه دارد، گفت: در این طرح ۸۰ هزار بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز واکسینه خواهند شد.

او افزود: بخشداران، دهیاران و همیاران دامپزشکی مستقر در روستا‌ها باید در خصوص جلب همکاری دامداران و افزایش آگاهی به منظور پوشش حداکثری واکسیناسیون علیه این بیماری مشترک بین دام و انسان همکاری‌های لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی داشته باشند.

اسدی تصریح کرد: با توجه به این که انتقال عامل بیماری بروسلوز به واحد‌های دامداری به طور عمده از طریق خرید دام‌های جدید صورت می‌گیرد، به دامداران توصیه می‌شود که از خرید دام‌های بدون پیشینه بهداشتی مشخص و مطلوب که واکسینه نشده‌اند خودداری کنند و با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری مناسب به منظور مایه کوبی دام‌ها داشته باشند، تا این مهم به نحو مطلوب میسر شود.

او همچنین از شهروندان خواست: تا حد امکان از شیر و محصولات لبنی پاستوریزه استفاده کنند و در صورت استفاده از شیر خام، آن را قبل از مصرف به طور کامل بجوشانند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار