ساماندهی تقاطع‌های آنتنی در دستور کار راهداری خراسان جنوبی

سرپرست دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تقاطع‌های آنتنی در راه‌های فرعی و روستایی خراسان جنوبی مهم است و باید سازماندهی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قیاسی سرپرست دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی از محور‌های روستایی و فرعی شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، سرایان، فردوس، بیرجند، قاین، خوسف و شهرستان طبس بازدید و مسائل و مشکلات راه‌های این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

او افزود: در این بازدید‌ها روکش راه ها، چگونگی ساخت پل ها، حذف آبنما‌ها و همچنین ساماندهی تقاطع‌های آنتنی راه‌های روستایی و فرعی مورد بررسی قرار گرفت.

قیاسی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری در حوزه راه‌های فرعی و روستایی باید استفاده از روش‌های نوین نگهداری از جمله روکش‌های حفاظتی و سازگار با شرایط جوی استان مورد استفاده قرار بگیرد.

سرپرست دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: چیپ سیل، اسلاری سیل و یا اسکراپ سیل از جمله مواردی هستند که در اجرای پروژه‌ها باید مورد استفاده قرار بگیرند.

او بیان کرد: در سطح راه‌های فرعی و روستایی خراسان جنوبی عملیات نگهداری راه‌ها به صورت مطلوب انجام شده هر چند به علت وسعت سطح استان و راه‌های فرعی و روستایی هنوز کار زیادی لازم هست تا انجام شود.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ساماندهی تقاطع‌های راه‌های روستایی تاثیر زیادی در افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای دارد گفت: کنترل و برنامه ریزی جهت ساماندهی تقاطع‌های پر تردد روستایی مطابق نشریه ۴۱۵ طرح هندسی راه‌ها در سنوات گذشته مورد توجه این اداره کل و ادارات تابعه شهرستان بوده است.

او افزود: به روزرسانی علائم ایمنی، اجرا و تجدید خط کشی در تقاطع ها، ایجاد یا افزایش باند‌های افزایش و کاهش سرعت در تقاطع‌ها و اجرای جزیره‌های جداکننده در دستور کار این اداره کل قراردارد.

جلال زاده تصریح کرد: این اداره کل از تمام توان ماشین آلات و نیرو‌های خود جهت نگهداری راه‌ها برای داشتن سطح سرویس مناسب استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار