توزیع بیش از ۳ هزار تن کود شیمیایی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳ هزار تن کود شیمیایی تاکنون بین کارگزاران استان توزیع شده است.

احمدنژاد مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان خرداد ۳ هزار و ۱۹ تن انواع کود‌های کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است.

او افزود: از این مقدار کود‌های توزیع شده، ۲ هزار و ۶۹۶ تن ازته، ۲۱۶ تن پتاسه و ۱۰۷ تن فسفاته بوده که از مبادی حمل، پتروشیمی‌ها و همچنین از محل ذخیره انبار‌ها و از طریق شبکه بزرگ کارگزاران استان به مقصد ۴۴ کارگزار شرکت در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی ارسال شده است.

احمدنژاد با بیان اینکه این کود‌ها بر اساس حواله الکترونیکی به کشاورزان داده می‌شود، اظهار کرد: مجوز صدور حواله الکترونیک سهمیه کودی کشاورزان صرفا پس از صحت‌سنجی و شناسایی مالکیت شماره همراه کشاورز بر اساس کد ملی انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با اشاره به بهره‌برداری وب سرویس شاهکار از ۱۶ خرداد امسال در وزارت جهاد کشاورزی، بیان کرد: این سرویس در جهت اجرای قوانین پول‌شویی، بررسی برخط عملکرد کارگزاران، پیشگیری از وقفه در خدمت‌رسانی به کشاورزان، پایش و کنترل صحت توزیع کارگزاران راه‌اندازی شده است.

او با بیان اینکه سیستم نظارت و پایش مواد کودی بر توزیع کود یارانه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: نظارت دقیق بر روی تمامی محموله‌ها از درب کارخانه یا کشتی تا زمان تحویل به کشاورزان به صورت دقیق انجام می‌شود و پس از ثبت، این اطلاعات در سامانه حمل‌ و نقل و پایش مواد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و پنجره واحد سامانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قابل مشاهده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.