عشایر چهارمحال و بختیاری کارت هوشمند دریافت می‌کنند

تاکنون ۸۰۰ کارت هوشمند عشایری با هدف ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح حذف خانوار‌های غیرعشایری از فهرست جمعیت عشایری در استان اجرا می‌شود و تاکنون ۸۰۰ کارت هوشمند عشایری با هدف ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف صادر شده است.

او افزود: هم‌اکنون ۳۶ هزار خانوار عشایری استان دارای دفترچه عشایری شده‌اند که براساس آخرین آمار ۲۳ هزار خانوار از این تعداد زندگی عشایری دارند و عضو شرکت‌های تعاونی عشایری هستند و مابقی براساس پالایش جدید حذف می‌شوند.


بیشتر بخوانید


حسین‌پور اضافه کرد: با تکمیل عملیات صدور کارت شناسایی و تردد هوشمند برای جمعیت عشایری استان، بیشتر خانوار‌های غیرعشایری از فهرست خانوار‌های عشایری استان حذف می‌شوند و به این ترتیب نهاده‌های دامی و امکانات یارانه‌ای به‌دست عشایر مولد تولید و کار خواهد رسید.

او ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه و صدور کارت شناسایی، تلاش بر این است تا خدمات مناسب‌تر و کیفی‌تری به جامعه پرتوان عشایری ارائه شود و تامین نهاده‌ها و کالا‌های اساسی مورد نیاز جامعه عشایری از این به بعد به جای دفترچه‌های سنتی، از طریق این سامانه با شناسایی دقیق جامعه عشایری انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.