۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در مهاباد کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی جاری کشاورزان این شهرستان در سطح ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی گندم کاشتند.

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از این میزان ۴۸ هزار هکتار به مزارع گندم دیم و مابقی نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.

ایمانیان افزود: کشت مکانیزه پاییزه سال زراعی جاری در این شهرستان با سه هزار و ۵۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات کشاورزی، شامل سه هزار و ۳۰۰ دستگاه تراکتور و ۲۶۰ دستگاه ردیف کار انجام شد.

او اذعان کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان برای افزایش بهره‌وری مزارع و تولید محصول با کیفیت هر سال بذر‌های اصلاح شده «مادری» و «گواهی‌شده» را در بین کشاورزان توزیع می‌کند که امسال نیز در همین زمینه بیش از ۲ هزار تُن بذر آماده توزیع بین کشاورزان شده‌است.

او با اشاره به نرخ گندم خریداری شده از کشاورزان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق از شعار سال در بخش کشاورزی و پشتیبانی از تولید، همچنین پیگیری نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به ۵ هزار تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.