سران گروه جی ۷ از ایران خواستند زندانیان دو تابعیتی و خارجی را آزاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری از درخواست گروه جی ۷، متشکل از ۷ کشور صنعتی جهان، از ایران برای آزادی «زندانیان دو تابعیتی و خارجی» خبر دادند.

اعضای این گروه همچنین در بخشی از بیانیه خود بر تامین اقتصادی حمایت از واکسن کرونای کواکس نیز تاکید کردند.

«جین ساکی» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، به تازگی گزارش‌هایی که درباره معامله تبادل زندانی میان ایران و آمریکا منتشر شده بود را رد کرد.

پیش‌تر وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با انگلیس گفته بود: «گزارش‌ها در خصوص توافق تبادل زندانی با تهران دقیق نیست.»

همچنین «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، در کنفرانسی خبری با همتای آمریکایی خود خبر آزادی قریب‌الوقوع زندانی امنیتی این کشور در ایران را رد کرد.

پیش‌تر شبکه خبری المیادین به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود آمریکا ۴ ایرانی بازداشت شده در آمریکا را آزاد خواهد کرد و ایران هم در مقابل ۴ تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی برای این کشور را آزاد خواهد کرد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۴:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کشورهای خارجی هیچگونه حفی برای دخالت در امور داخلی ایران را ندارند ایران کشوری مستقل و از نظر سیاسی کشوری مهم و مستقل در خاور میانه بوده و هرگز دخالت در امور داخلیش را برنمیتابد و در مقابل اجانب ایستادگی میکند پس غربیها باید با احتیط بیشتری با ایران سخن بگویند.
آخرین اخبار