اعضای ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان مرکزی در جلسه امروز بر اجرای قانون تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان مرکزی با حضور اعضا و نمایندگان ادارت مربوطه برگزار و حاضران بر اجرای ضوابط و قوانین کشوری تاکید کردند.

قربانی، دادستان اراک در حاشیه  این جلسه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بزرگترین حسن انتخابات این است که یک نظام اجتماعی را در یک مسیر پویایی و رشد قرار می‌دهد بطوریکه چهارچوب نظام در فضای انتخاباتی حفظ می‌شود.

قربانی افزود: در عرصه انتخابات که یک عرصه رقابتی است مجموعه کاندیداها، مجریان، ناظرین و اصحاب رسانه و... همه باید مکلف به اجرای ضوابط و قوانین کشوری باشند تا منافع ملی دچار آسیب نشود.

وی اضافه کرد: سیاست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در چند دوره گذشته برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و شعور در اوج امنیت نظامی بوده و هست.

دادستان اراک بیان کرد: باید یک برنامه ثابت و پیشگیرانه در تمام حوزه‌های قضایی استان وضع و پیاده شود تا در خصوص این موضوع قبل و حین و بعد انتخابات اجرا شود

او ادامه داد: در زمینه انتخابات با چند قشر از جمله مردم عادی به عنوان پایه اصلی انتخابات روبرو هستیم که باید از تمام ظرفیت‌های برای حضور حداکثری مردم استفاده شود.

قربانی تصریح کرد: در انتخابات پیش رو ویروس کرونا کار را سخت‌تر کرده و مانع برگزاری برخی همایش‌ها شده، اما باید از ظرفیت رسانه ملی برای این مهم استفاده شود تا توجیهات لازم در زمینه پایبندی به قوانین و موازین شرعی انجام شود و در جلسه‌ای با اصحاب رسانه باید‌ها ونباید‌های انتخابات گوشزد شود.

او تاکید کرد: برگزاری جلسه با کاندیدا‌ها هم باید در دستورکار جدی باشد تا باید‌ها و نباید‌های انتخاباتی به کاندیدا‌ها هم گوشزد شود.

دادستان اراک گفت: همه بدانند این رقابت سیاسی باید در چهارچوب نظام و پایبندی بر خط امام و رهبری باشد و حضور در انتخابات باید به گونه‌ای باشد که مرز با دشمن را کمرنگ نکند و رفتار‌ها با کرامت و صداقت و انصاف باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.