رئیس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: ایستگاه سنجش و پایش کیفیت هوا در مرکز این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی موذنی رئیس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: آلودگی هوا به عنوان جدی‌ترین و شایع ترین‌نوع آلایندگی، حاصل فعالیت‌های مختلف زندگی را در جوامع انسانی تحت تاثیر قرار می‌دهد که از جهت اندازه گیری، شناسایی و پایش این نوع از آلودگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

او عنوان کرد: سازمان محیط زیست به عنوان متولی شناسایی و تشخیص آلاینده‌های زیست محیطی در این حوزه اقدام به نصب، راه اندازی و راهبری ایستگاه‌های پایش آنلاین هوای محیطی در نقاط مختلف کشور کرده که اطلاعات تجمیع شده در سامانه پایش کیفی کل کشور https://aqms.doe.ir قابل دسترس است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه ادامه داد: در شهرستان عسلویه با توجه به تعدد صنایع پالایشگاهی وپتروشیمی راه‌اندازی این ایستگاه مورد توجه جدی این سازمان بوده است.

موذنی بیان کرد: ایستگاه پایش کیفیت هوا در عسلویه با تمام توان ممکن در سرویس قرار گرفته و پارامتر مهم و حساسی همچون (دی اکسید گوگرد، اکسید‌های نیتروژن، ذرات کمتر از ۱۰و ۲.۵میکرو متر، بلک کربن و از همه مهمتر الاینده‌های سرطان زای BTEX) در این ایستگاه اندازه گیری، پایش و رصد می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: نقش بسزای این ایستگاه در تحقیقات زیست محیطی بر کسی پوشیده نیست و تدوام فعالیت این ایستگاه به عنوان تعیین کننده شاخص کیفیت هوای عسلویه راهنمای ارزشمندی در تدوین سیاست‌های مدیریتی در این خصوص خواهد بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه عنوان کرد: عموم مردم و نهاد‌ها در صورت نیاز می‌توانند اطلاعات شاخص کیفیت هوا را از سامانه https://aqms.doe.ir مشاهده و بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.