معاون بهره‌برداری آبفا قم؛

کیفیت آب در شبکه آبرسانی قم افزایش می‌یابد

زنگنه گفت: نصب صافی در خروجی مخازن ۸۰ هزار مترمکعبی سالاریه موجب ارتقای ایمنی و کارکرد تجهیزات و شیرآلات و همچنین افزایش کیفیت شبکه آب شهر قم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، جاسب زنگنه معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم ، آب بند نکردن شیرآلات با سایز بزرگ و فشارشکن‌های شبکه توزیع را از جمله مشکل‌های توزیع مناسب فشار و کیفیت آب شبکه آب شهری قم اعلام کرد و دلیل اصلی آن را انسداد بین دیسک و محفظه شیرآلات توسط اجسام درشت دانست.

زنگنه با بیان اینکه به طور متوسط سالانه دو عدد شیر با سایز بزرگتر از ۸۰۰ میلیمتر و ۲ فشارشکن با سایز بزرگتر از ۴۰۰ دچار این مشکل می‌شوند،عنوان کرد: این موضوع علاوه بر اختلال در روند آبرسانی و بروز خسارات و حوادث متعدد، موجب ایجاد هزینه می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم به اقدام‌های انجام شده به منظور برطرف کردن این مشکل پرداخت و بیان کرد: در همین راستا نصب صافی خروجی از نوع کریتینگ در مخازن بتنی سالاریه با حجم ذخیره ۸۰ هزار مترمکعب در دستور کار قرار گرفت.

زنگنه با بیان اینکه آبرسانی به ۹۰ درصد جمعیت شهر قم تحت تأثیر این مخازن قرار دارد، یادآور شد: صافی‌ها با هزینه‌ای افزون بر ۸۰۰ میلیون ریال طی پنج مرحله بر روی حوضچه مخازن سالاریه نصب شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم  تصریح کرد: امیدواریم با نصب این صافی‌ها بتوانیم هر چه بیشتر در زمینه افزایش عمر شیرآلات و تجهیزات و توزیع مناسب در رینگ‌های شرقی و غربی و کیفیت شبکه آب شهر قم گام برداریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار