خرمی گفت:دولت با تصمیمات جدید قصد حذف یارانه کاغذ را دارد که به نظر من بدترین لطمه به حوزه چاپ و نشر کشور وارد خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با بیان اینکه کاغذ یکی از مشکلات عدیده ما در حوزه چاپ و نشر کشور است، گفت: کاغذ سال‌ها با قیمت مناسب در اختیار ناشران قرار می‌گرفت و هنگامی که صنعت چاپ گردش کاری داشته باشد، قطعاً نشر نیز وضعیت مشابهی خواهد داشت.

خرمی با تاکید بر اینکه چند سالی است که برای پرداخت یارانه کاغذ، مسئولان بالا دستی بازی در می‌آورند و اختلاف قیمت کاغذ آزاد و یارانه‌ای بالا است، ادامه داد: کاغذ یارانه‌ای ۱۶۰ هزار تومان و کاغذ آزاد ۶۵۰ هزار تومان است و حدود ۴ برابر اختلاف قیمت دارد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر در بحث دریافت کاغذ دچار مشکل هستیم، افزود: دولت با تصمیمات جدید قصد حذف یارانه کاغذ را دارد که به نظر من بدترین لطمه به حوزه چاپ و نشر کشور وارد خواهد شد.

خرمی با بیان اینکه در آخرین دوره یک هزار و ۳۰۰ ناشر، برای دریافت کاغذ یارانه‌ای با ثبت نام از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اقدام کرده بودند که تنها این مقدار به ۲۳۰ ناشر به دلیل کمبود اختصاص‌یافت، گفت: به دلیل افزایش چند برابری قیمت نتوانستیم کاغذ مورد نیاز بقیه گروه‌ها را تأمین کنیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به اینکه استان قم چاپ بیشتر محصولات استان‌های کشور را در اختیار دارد و سفارشات آن‌ها به قم سپرده می‌شود، گفت: اختلاف قیمت کاغذ دولتی و آزادی را ناشر و مردم باید پرداخت کنند و برخی افراد از این اختلاف قیمت بهره کافی می‌برند و از آب گل آلود ماهی می‌گیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار