وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در پی تنش‌های پیش آمده با برخی کشورهای عربی امروز به دیدار میشل عون رفت و استعفانامه خود را تقدیم او کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز عربی، شربل وهبه، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در پی تنش‌های پیش آمده ناشی از انتقاد از عربستان سعودی امروز به دیدار میشل عون، رئیس‌ جمهور این کشور رفت و استعفانامه خود را تقدیم او کرد.

پیش از این و پس از عربستان سعودی، وزارت خارجه امارات و مصر هم سفیر لبنان را احضار کرده بودند.

پیشتر وزیر خارجه لبنان در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه «الحره» درباره برخی کشور‌ها که گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده و از آن حمایت مالی کردند، صحبت کرد.

شربل وهبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی الحره با کنایه به عربستان سعودی که به خود صفت «مملکه الخیر» می‌دهد، گفت: «در مرحله دوم، داعشی‌ها آمدند و همان کشور‌های اهل محبت، دوستی و برداری بودند که آن‌ها را آوردند. این کشور‌های اهل محبت برای ما سازمان داعش آوردند و [بذر] آن‌ها را برای ما در دشت نینوا، الانبار و تدمر کاشتند.

این اظهارات شربل وهبه واکنش برخی از جریان‌های وابسته به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس را به دنبال داشت.

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز سفیر دولت لبنان در ریاض را احضار و مراتب اعتراض خود به سخنان شربل وهبه، وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان را اعلام کرد.

این وزارتخانه همزمان با صدور بیانیه‌ای، سخنان «شربل وهبه» در خصوص اینکه داعش زاده عربستان سعودی است را به شدت محکوم کرد و سخنان او را توهین‌آمیز دانست و گفت: این سخنان با نوع روابط لبنان و عربستان سعودی همخوانی ندارد.

شربل وهبه نیز در توئیتی از آمادگی خود برای استعفا خبر داد. نزدیکان او نیز به رسانه‌ها اعلام کردند علت این اقدام او جلوگیری از فشار بیشتر به لبنان به ویژه در شرایط کنونی اقتصادی این کشور است.

او در بخشی از این مصاحبه به ماجرای قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در استانبول نیز پرداخته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
این بنده خداحرف حق رو زد اینقدربهش فشارآوردن عربستان وامارات تا کنارکشید، همه ی کشورهای منطقه میدونن آمریکاباکمک عربستان وامارات وبحرین داعش روآوردندوتجهیزکردندوپشتیبانی میکردند،
آخرین اخبار