برای نخستین بار پنج کارگاه تخصصی مد و لباس همزمان با برپایی نمایشگاهش در بخش جنبی این جشنواره برگزارمی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره مد و لباس فجر، کارگاه های تخصصی بخش جنبی نخستین جشنواره مد و لباس فجر شامل کارگاه دوخت سنتی ، چاپ روی پارچه ، طراحی لباس ، دوخت لباس و آموزش بستن مدل های مختلف شال و روسری با استفاده از سنجاق های مختلف برپا می شود.
کارگاه تخصصی دوخت سنتی ( صنایع دستی دوخت) به آموزش دوخت های رایج در نقاط مختلف کشور از جمله پته دوزی و دیگر انواع سوزن دوزی های محلی دارد.
پته دوزی نوعی از رودوزی‌های کرمان است. در این شیوه باکمک سوزن نقوشی ذهنی را که ملهم از پندارها و بینشهای شخصی است، به وسیلهٔ بخیه‌های نخی رنگین بر زمینه پارچهٔ پشمی ضخیمی می نشانند.
افزون بر پته دوزی روش های دیگر دوخت های سنتی در نقاط مختلف کشور رایج است که نشان دهنده غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی کشور در زمینه طراحی و دوخت لباس های مناسب است.
همچنین یکی دیگر از کارگاه های این جشنواره ، کارگاه دوخت لباس است که به آموزش شیوه های متنوع دوخت لباس و اجرای طرح های ویژه در زمینه تولید لباس دارد.
کارگاه های دوخت سنتی و دوخت لباس هر روز در تالار نمایشگاه جشنواره مد و لباس به شکل عملی برپا می شوند.

کارگاه چاپ از دیگر کارگاه های این جشنواره است که به آموزش شیوه های مختلف آماده سازی و چاپ پارچه مانند چاپ سیلک اسکرین اختصاص دارد. در این کارگاه تمرکز بر نحوه چاپ نقوش سنتی و رایج چاپ پارچه است.
کارگاه آموزش بستن مدل های مختلف شال و روسری یکی دیگر از کارگاه های بخش جنبی نخستین نمایشگاه مد و لباس فجر است که انتظار می رود با توجه به علاقه عمومی مخاطبان با استقبال زیادی روبرو شود و از هم اکنون تمهیدات ویژه ای برای ایجاد شرایط لازم استفاده مراجعان از آن به عمل آمده است.
کلیه کارگاه های بخش جنبی نخستین جشنواره مد و لباس فجر به شکل عملی برگزار می شود و ابزار و لوازم لازم برای انجام فعالیت های عملی کارگاه در اختیار شرکت کنندگان گذاشته می شود.
ورود به این کارگاه ها برای عموم آزاد است و ازعلاقمندان به شرکت در این کارگاه ها هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار