حجت الاسلام جعفری گفت: نمازجمعه فردا در سراسر استان کرمان به جز شهر‌های کرمان، رفسنجان، زرند و جیرفت اقامه می شود.

حجت الاسلام سید محمد جعفری، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بنابر ابلاغ جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تحت هدایت و محوریت نماینده  ولی فقیه در استان، نماز جمعه این هفته ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در شهر‌های کرمان، رفسنجان، زرند و جیرفت برگزار نخواهد شد.

او افزود: در سراسر استان، شهر‌هایی که در وضعیت قرمز کرونایی هستند می‌توانند نماز جمعه این هفته مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را در فضای باز با جمعیت ۷۰ نفر و زمان تقریبی ۳۰ دقیقه ای و  شهر‌هایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند می‌توانند نماز جمعه و مراسم ها را با جمعیت ۱۰۰ نفری و با زمان تقریبی ۴۰‌ دقیقه ای برگزار کنند.

حجت الاسلام سید محمد جعفری تصریح کرد: در سایر مناطق و پایگاه‌ها که وضعیت زرد دارند، نماز جمعه در فضای مسقف با رعایت اصول و مقررات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مانند هفته‌های گذشته برگزار می‌شود.

او با اشاره به اتخاذ تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در محل‌های برگزاری نماز جمعه در کرمان بیان کرد: نماز جمعه در این ۴ شهر هم به خاطر نبود آمادگی و فراهم نشدن زمینه برگزار نمی‌شود.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان از تمامی نمازگزاران جمعه خواست: ماسک، مهر، سجاده و کیسه نایلونی یکبار مصرف به همراه داشته باشند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از وسایل شخصی خود استفاده کنند.

در زمان نبود کرونا و یا وضعیت مناسب آن، نماز جمعه مجموعا در ۵۵ نقطه از استان کرمان اقامه می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار