مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد گفت: بیش از ۹۲۰ بی سواد در این شهرستان شناسایی شدند که بانوان با بیش از ۸۷ درصد بیشترین نرخ بی سوادی را دارند.

امید رفیع نیا مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در طول سال جاری ۹۲۰ نفر بی سواد در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۰ نفر معادل ۸۷ درصد خانم و مابقی آقا هستند.

رفیع نیا با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی موجب کاهش کیفیت آموزش می‌شود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و با اتمام طرح‌های در دست اجرا تا پایان سال سرانه آموزشی شهرستان به متوسط استانی می‌رسد.

این مقام مسئول در بحث مدرسه سازی نیز اذعان کرد: در حال حاضر ۵۲ مدرسه در حال ساخت است که از این تعداد ۱۷ مدرسه مربوط به بخش خلیفان است و با بهره برداری از این تعداد مدارس سرانه فیزیکی شهرستان به نرم کشوری نزدیک خواهد شد.

او با بیان اینکه این شهرستان ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارد، تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد از دانش آموزان مهاباد به دلایل مختلف از جمله نبود اینترنت و نداشتن سیستم آموزشی مانند گوشی و تبلت از اتصال به شبکه شاد محروم هستند.

 در سال گذشته آذربایجانغربی در تحقق سهمیه سواد آموزی جزء هشت استان برتر کشور قرار گرفت.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.